Тенденцията в гейминг индустрията е по-старите и опитни играчи да предпочитат интересни игри, докато по-новите геймъри подбират заглавията по визуалните им качества. Този коментар направи Милин Джалалиев, основател на ARC Academy, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
Според него навлизането на изкуствения интелект е една от водещите тенденции в гейминг индустрията за 2024 г. По думите му технологията помага да се генерира по-персонално преживяване за играча и подобряване на визуалните качества на играта.
„По-големите студия за игри по-бавно интегрират AI, но технологията е огромен инструмент за по-малките разработчици, и малките студия (наричани още Indie разработчици) залагат именно на „пленителния геймплей“, тъй като разработването на графики на високо ниво изисква много ресурс“, коментира Джалалиев.
Той обясни, че най-често графиките на дадена игра са това, което привлича играчите, но завладяващата история и умелия игрови дизайн е това, което задържа геймърите.
Джалалиев отбеляза, че през миналата година гейминг сектора страдаше от забавяне и се сблъска с криза, като много студия забавиха проектите си и се оплакаха от високи разходи.
„Индустрията премина през криза. Кризата затихва в момента и се надяваме 2025 г. да бъде уравновесена. Кризата започна след пандемията, когато имаше голям бум на наемането на хора, когато имаше очаквания индустрията да продължи този ръст, но нормално след пандемията интересът към гейминга се успокои, което доведе до освобождаване на хора, които бяха свръхнаети. В България тази вълна мина съвсем спокойно“, посочи Джалалиев.
Той подчерта, че у нас много международни студия развиват своята дейност, а българските разработчици залагат предимно на по-малки заглавия. „Полша, от своя страна, показа изключително представяне на гейминг индустрията си с Triple A игри (заглавия от най-висок клас) на поредицата The Witcher. Но у нас се наблюдава голям интерес от младите, които се насочват към сферата“, обясни той.
Джалалиев смята, че за компаниите в сектора е трудно да изкарат доминиращо заглавие и хитът от 2004 г. World of Warcraft остава най-играната и най-популярната игра за години напред. По думите му студията залагат на стари поредици или познати заглавия, като правят техни продължения или обновяват графиките им чрез така наречения Remaster.
Той посочи, че хитовите заглавия за миналата година включваха игри като Baldur’s Gate 3, за която българският композитор Борислав Славов спечели награда БАФТА. „Заглавието за 2024 г. бе китайската Black Myth: Wukong, която показа присъствието на AI, както и качествата на платформата за създаване на игри Unreal Engine 5", коментира той. Джалалиев отчете, че азиатската страна дава силна заявка за участие на геймърския пазар и прогнозира, че тепърва може да очакваме много интересни неща от Китай.
Рисково начинание ли е започването в момента на нова поредица? Какъв е делът на интереса към игри за настолен компютър (PC), конзоли и мобилни устройства?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „В развитие“ може да гледате тук.