IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Луксозните марки се насочват към по-евтини стоки, за да се харесат на средната класа

Ходът може да подкопае маржовете на печалбата на компаниите

13:14 | 21.12.24 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Изправени пред широк спад на търсенето на обичайните им стоки, включително чанти за 3000 долара и кашмирени якета за 4000 долара, големите търговци на дизайнерски и луксозни стоки разширяват продуктовите си линии, за да изведат на преден план шалове, колани, портфейли и стоки за дома на цени от 500 долара или по-малко, пише Ройтерс.

Възобновеното внимание на компаниите към по-достъпни продукти цели да се хареса на клиентите от средната класа, които са по-чувствителни към цените, въпреки че стратегията може да подкопае обичайно големите маржове на печалбата на компаниите.

След повече от две години на рязко повишение на цените, като дизайнерските чанти на Chanel, Prada и Dior на LVMH поскъпнаха с 50% във Франция през 2023 г. спрямо 2020 г. по данни на анализатори от компанията Bernstein, луксозните марки разбират, че има опасност да се отдалечат средната класа.

Разходите в САЩ за стоки от водещи луксозни марки са намалели с 6% на годишна база през ноември, сочат данни от кредитни карти на Citi. Те зададоха мрачен тон в началото на сезона на празничното пазаруване за LVMH, Kering и други световни доставчици на дизайнерски стоки.

Предложенията на Gucci, марка на Kering, за украса на дома и лайфстайл подаръци този сезон включват каишка за домашни любимци за 440 долара и кутия със самозалепващи се листчета с логото на бранда за 200 долара.

Louis Vuitton, която е собственост на LVMH, предлага калъфи за документи и карти на цена от 360 долара и гривна Monogram Double Spin за 395 долара в раздела за подаръци на сайта си за електронна търговия.

Burberry планира да промени разпределението на магазина си, като подчертае шаловете, за да повиши продажбите на кашмирените си шалове на цена от 450 до 1050 долара.

Kering и Richemont на Cartier, се стремят да изтъкнат линиите си с парфюми и козметика, докато LVMH развива кафенета и развлечения, казва Джонатан Сибони, главен изпълнителен директор на компанията Luxurynsight.

Крехко търсене след изборите в САЩ

След президентските избори в САЩ на 5 ноември „търсенето на луксозни стоки изглежда крехко, особено при младите клиенти“, отбелязват анализатори от Citi, посочвайки слабата заетост на домакинствата през ноември след вялите данни за наемането на нови служители в САЩ.

Отсъствието на този вид клиенти е отразено в спада на купувачите на луксозни стоки в света с 60 млн. до 355 млн., коментират анализатори от RBC. Те посочват натиска от инфлацията и нарастващия интерес към разходите за преживявания за сметка на стоки като ключови причини за спада.

Очаква се продажбите в света на луксозни стоки за лично ползване, като дрехи, аксесоари и козметични продукти, да останат непроменени при постоянни валутни курсове през празничния сезон, сочат данни на консултантската компания Bain.

По-рано компанията прогнозира, че продажбите в света на луксозни стоки за лично ползване ще намалеят с 2% тази година, една от най-слабите в историята, поради свиването на базата от клиенти, които са по-чувствителни към цените.

Подкопано търсене от Китай

Апетитът към луксозни стоки от Китай, един от най-големите пазари в индустрията и основен източник на растеж през последните години, е подкопан от имотната криза и високата младежка безработица, като анализатори от JPMorgan прогнозират сътресения за сектора след тежката 2024 г., тъй като  макроикономически предизвикателства в Китай продължават да натежават.

Последна актуализация: 13:14 | 21.12.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още