Британската компания Associated British Foods обяви, че се готви за допълнителен растеж, след като отчете ръст от 32% на годишната печалба в резултат на стабилното представяне на бизнеса ѝ с дрехи Primark и подразделението за хранителни стоки, съобщава Ройтерс.
Коригираната оперативна печалба на групата за годината до 14 септември се е увеличила до 1,998 млрд. паунда (2,6 млрд. долара) от 1,51 млрд. паунда през 2023/24 г. Приходите са се повишили с 2% до 20,1 млрд. паунда.
Групата заяви, че е уверена в перспективите пред Primark, подразделенията за хранителни съставки и земеделие, както и в бизнеса си с хранителни стоки, който включва продукти като чая Twinings, зърнените закуски Jordans и напитките Ovaltine.
Компанията обаче остава предпазлива по отношение на бизнеса си със захар след скорошното понижаване на цените на захарта в Европа. Тя прогнози коригираната оперативна печалба за отдела за захар през 2024/25 г. да се свие до сума между 50 млн. и 75 млн. паунда от 199 млн. паунда през 2023/24 г., преди да се възстанови през следващата година.
Групата заяви, че Primark се прицелва в ръст на онлайн продажбите между 4% и 6% за 2024/25 г., като коригираният оперативен марж ще е в съответствие с нивото от 11,7% от 2023/24 г.
Компанията заяви, че в средносрочен и дългосрочен план Primark има значителни възможности за растеж.
„Вярваме, че нашият дългосрочен и търпелив инвестиционен подход ще донесе силни резултати и ще продължи да създава стойност за всички заинтересовани страни“, заяви главният изпълнителен директор Джордж Уестън.
Групата обяви още допълнителна програма за обратно изкупуване на акции за 500 млн. паунда. Акциите ѝ поскъпват с 8% през последната година.