IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как най-младият японски изпълнителен директор трансформира Hello Kitty

Историята на прочутия бранд е свързана с големи възходи и падения

13:20 | 02.11.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Близо една четвърт от листнатите компании в Япония, като автомобилните производители Toyota и Suzuki и производителя на камери Canon, се управляват от членове на фамилиите, които са ги основали. Причината е културна, твърди професор Хокуто Дазай от Университета за търговия и бизнес в Нагоя.

В Япония, където се намира най-старата монархия в света, „има силно признание към семействата и фамилния бизнес“, казва той.

Взаимоотношенията господар-слуга от периода на самураите са се превърнали във взаимоотношения между семействата основатели и техните служители. В миналото обикновените хора никога не са се борили за най-високата длъжност.

„Това е и защото Япония има по-малък набор от професионални ръководители, от които можете да избирате“, казва професор Дазай. „Фирмите са склонни да търсят следващия си лидер вътрешно, включително от членовете на семейството основател“.

И все пак „би било лъжа, ако кажа, че няма съпротива“ от други мениджъри и служители в компанията, казва Цуджи. По думите му той се е сблъскал и с дядо си за това как трябва да управлява компанията.

„Но един ден осъзнах, че съм бил арогантен, опитвайки се да убедя някой 60 години по-възрастен“, споделя той. „След около година дядо ми каза да управлявам компанията както намеря за добре, че ще я остави на мен.“

Начинът, по който новият ръководител променя бизнеса, вече се отплаща.

В рамките на две години след като по-младият Цуджи пое ролята главен изпълнителен директор Sanrio отново стана рентабилна. Според анализатора Йошиока това е "красиво V-образно възстановяване".

Цената на акциите на компанията скочи десетократно от 2020 г. насам, а сега Sanrio има пазарна капитализация от над 1 трлн. йени (6,5 млрд. долара).

Отвъд заседателната зала и фондовия пазар, по-рано тази година имаше и интригуващ инцидент. Докато истинската идентичност на Hello Kitty е сравнително добре известна в Япония, някои чуждестранни фенове бяха шокирани от коментарите на директор на Sanrio през юли.

Говорейки пред американска телевизия, директорът по развитие на бизнеса на дребно Джил Кох каза на зрителите, че „Hello Kitty не е котка“, а всъщност е британска ученичка.

Нейните коментари предизвикаха вълна от публикации в социалните мрежи, а феновете изразиха своя шок и объркване от разкритието.

„Hello Kitty е Hello Kitty и тя може да бъде която си пожелае – тя може да е сестра ви, майка ви, може да е друго вас“, коментира Цуджи.

Запитан дали има някаква представа защо дядо му е решил да не я прави японка, Цуджи посочва: „Лондон е невероятен град и беше обект на завист от много японски момичета, така че това може да е една от причините да решат, че тя е от Лондон."

Това може да не е отговорът, който феновете търсят, но в крайна сметка Hello Kitty е създадена 14 години преди младият Цуджи да се роди. Половин век след нейното създаване е възможно историята на произхода на любимата героиня да продължи да бъде обвита в мистерия за години напред.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:20 | 02.11.24 г.
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още