IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

L’Oreal разочарова с продажбите си заради натиск от Китай

Сравнимите продажби в Северна Азия са намалели с 6,5% през третото тримесечие при очакван ръст

13:45 | 23.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Гигантът в козметичния сектор L’Oreal записа разочароващи данни за продажбите си през предходното тримесечие на фона на влошаващото се потребителско търсене в Китай.

Сравнимите продажби в Северна Азия, където влиза Китай, са намалели с 6,5% през третото тримесечие, посочва компанията, цитирана от Bloomberg. Анализатори, анкетирани от агенцията, очакваха ръст. Понижението е пето поредно тримесечие на намаляващи продажби в региона.

„В континентален Китай пазарът за козметика – вече на минус през второто тримесечие – продължава да се влошава, повлиян от ниското потребителско доверие“, посочват от L’Oreal.

Акциите на L’Oreal поевтиняват по време на търговията в Париж в сряда, изтривайки 2,9% от стойността си.

Потребителите в Китай вече ограничиха разходите си за грим и бяла козметика заради притесненията си за забавящия се икономически растеж и кризата на имотния пазар в страната – тревоги, които накараха китайското правителство да въведе миналия месец пакет от мерки за стимулиране на икономиката. Хайнан, безмитна дестинация за китайските купувачи, конкретно остава под натиск, посочват от L’Oreal.

Главният изпълнителен директор Николас Йеронимус заяви, че се надява правителствените стимули да помогнат за стимулирането на местното търсене.

Дерматологичното подразделение на компанията също отчита значително по-слаб ръст от оценките. Йеронимус обвини за това лошото време, което е намалило търсенето на продукти за слънцезащита като цяло, както и липсата на нови продукти с марката CeraVe.

„Някои потребители ни оставиха“, най-вече тези от т. нар. Поколение Z (родените от средата на 90-те до началото на второто десетилетие на новия век, бел. ред.) в САЩ, коментира Йеронимус. „От нас зависи да ги привлечем“, допълни той.

Данните са публикувани, след като по-рано и конкурентите Coty и LVMH отчетоха по-слаби резултати. По-късно в сряда се очакват данни от Kering – собственикът на Gucci.

Като цяло продажбите на L’Oreal са нараснали с 3,4% през тримесечието, което отново е под прогнозите. Световният козметичен пазар се очаква да нарасне с между 4% и 5% следващата година, прогнозира още Йеронимус.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:46 | 23.10.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още