Търговецът на козметични продукти Sephora съкращава стотици служители в Китай, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпроса. Това се случва, докато една от най-големите марки на LVMH се опитва да върне към успеха генериращия загуба бизнес във втората по големина икономика в света.
Sephora China е съкратила персонал както в администрацията си, така и в магазините, като същевременно убеждава други да напуснат. Около 10% от над 4000-те служители в страната са засегнати, допълват източниците, пожелали анонимност. Някои висши мениджъри, включително лидерите на търговията на дребно и онлайн търговията в страната, също са напуснали компанията, казва един от източниците.
Сътресенията се случват след като Sephora назначи бившия директор на Nike за онлайн бизнеса в Азия Дин Ся за ръководител на бизнеса си в Китай, Хонконг, Макао и Тайван в опит да възроди дейността си в континенталната част. Брандът срещна проблеми с експанзията в Китай – пазар, който директорите в империята за луксозни стоки на Бернар Арно смятат за ключов за постигането на глобалната цел за приходи от продажби от 20 млрд. евро.
„В отговор на предизвикателната пазарна среда и за да гарантира бъдещия ни растеж в Китай, Sephora China в момента рационализира своята организационна структура в централния си офис, за да гарантира, че имаме точните възможности за дългосрочен устойчив растеж“, коментира говорител на компанията.
Операциите на Sephora в Китай са важни за една от най-големите марки на LVMH, тъй като търговецът на дребно се оттегля в останалата част от региона и прекрати дейността си в Тайван и Южна Корея през последната година. И все пак успехът, който марката има в САЩ, Европа и Близкия изток – което я направи втора по принос към приходите на LVMH след Louis Vuitton към 2022 г. – се оказва непостижим в Китай.
Брандът записа около обща загуба от 330 млн. юана (46 млн. долара) за 2022 и 2023 г., показват годишните отчети на производителя на продукти за грижа за кожата Shanghai Jahwa United Co., който държи 19% от бизнеса на марката в континенталната част.
Въпреки че Sephora се разрасна до около 300 магазина, откакто навлезе в Китай през 2005 г., страната става все по-труден пазар за търговците на дребно от по-висок клас, тъй като потребителите търсят по-евтини стоки на фона на забавянето на икономиката. Стоките на Sephora са предимно западни козметични марки, които обикновено се предлагат на по-високи цени от местните китайски брандове, които набират популярност, тъй като отговарят повече на местните предпочитания.


Звезди от световната джаз сцена пристигат във Варна за „Джаз Фиеста“
Рекорден брой деца се включиха в коледните турнири във Варна
Само за два месеца - 65 магазина са завишили цените необосновано преди еврото
Турски F-16 свалиха дрон "извън контрол" над Черно море
24% повече приходи са регистрирали хотели във Варна в сравнение с миналата година
Недостигът на чипове ще ограничи производството на смартфони през 2026 г.
Хедър Конли: Има реален напредък в преговорите в Берлин
Венецуелският петрол, съхраняван в морето, защитава Китай при натиска на САЩ
Тръмп: Краят на войната е по-близо от всякога
Готови ли са САЩ за още натиск над Русия
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Електрическият кросоувър на Bentley ще повтаря Porsche Cayenne
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
КС ще се произнесе за достъпа на антимонополната комисия до трафични данни
Сачева, ГЕРБ-СДС: Решени сме да влезем в еврозоната с приет бюджет
В Полша задържаха студент, планирал атака на коледен базар
Милиардер дари 99 999 долара на героя от плажа Ахмед