IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кралят на луксозните стоки има апетит към AI компании

Бернар Арно стои зад гиганта LVMH, но не спира да инвестира в стартъпи за изкуствен интелект

18:49 | 19.08.24 г. 1
Автор - снимка
Създател
Снимка: Nathan Laine/Bloomberg
Снимка: Nathan Laine/Bloomberg

Кралят на луксозните стоки Бернар Арно пазарува компании за изкуствен интелект (AI), пише CNBC.

Арно, който е основател и главен изпълнителен директор на LVMH, както и четвърти по богатство в света със състояние от 184 млрд. долара, тази година направи няколко инвестиции в AI чрез своето звено за рискови инвестиции, насочено към технологиите, и семеен офис, наречен Aglaé Ventures.

Aglaé направи пет инвестиции, свързани с AI, през 2024 г., сочат данни, предоставени на CNBC от Fintrx. Въпреки че сумите, които инвестира Aglaé, не са разкрити, кръговете на финансиране на фирмите с изкуствен интелект възлизат на повече от 300 млн. долара, според Fintrx.

Компанията твърди, че най-големият кръг на финансиране тази година, е бил във фирма, наречена H, преди известна като Holistic AI – френски стартъп, който работи по създаването на общ изкуствен интелект. Тя е основана от бивши членове на отдела DeepMind AI на Google и включва рисковата фирма Accel Partners и Уенди и Ерик Шмид като инвеститори. Последният е бивш главен изпълнителен директор на Google. Кръгът от 220 млн. долара през май, който включва и Aglaé, оценява H на 370 млн. долара, твърди компанията.

Aglaé също така е инвестирала в достигнал 25 млн. долара сийд рунд на Lamini – базиран в Пало Алто, Калифорния, стартъп, който изгражда корпоративни AI приложения. През април Aglaé е била част от рунд от серия А за 12 млн. долара на базираната в Ню Йорк AI компания за дигитален маркетинг Proxima.

Aglaé се е присъединила към Susquehanna в инвестирането в сийд кръг от 27 млн. долара на базираната в Торонто Borderless AI – платформа за управление на човешките ресурси. Освен това през февруари инвестира в Photoroom, базиран във Франция AI редактор на снимки, като част от инвестиционен рунд за 43 млн. долара.

Въпреки че много от AI инвестициите на Aglaé са скорошни, тя е инвестирала в четири други кръга на финансиране между 2017 и 2019 г. в базираната в Париж Meero, която създава изображения с помощта на изкуствен интелект, твърди Fintrx.

Другите инвестиции на семейния офис тази година са в Sonaverse, блокчейн компания от Калифорния, както и в базираната в Сан Франциско Shimmer.

От 2017 г. Aglaé е направила общо 153 инвестиции, показват данните на Fintrx. 53 от тях са в технологични компании, 17 – във фирми за потребителски стоки, 13 – в бизнес услуги, а 12 – във финансови услуги.

Сред инвестициите ѝ попада дигиталната здравна платформа Noom, както и приложението за създаване на музика World Music Media. Aglaé е била част и от няколко кръга за финансиране на Back Market – базиран във Франция пазар за електроника на старо, който през 2022 г. достигна оценка от 5,7 млрд. долара.

Тъй като богатството на семейство Арно е толкова силно концентрирано в LVMH - семейството притежава около 48% от акциите и контролира 64% от правата на глас - Aglaé няма много причини да инвестира в луксозния сегмент.

Арно и семейството му обаче са големи колекционери на изкуство, а Aglaé е инвеститор в кръг на финансиране за 9,5 млн. долара на платформата за дигитално изкуство LaCollecion.

Арно и семейството му обаче са големи колекционери на изкуство, а Аглае беше инвеститор в кръг от финансиране от 9,5 милиона долара за LaCollection, платформа за дигитално изкуство. LVMH се разшири бързо в сегмента на луксозните часовници и Aglaé беше инвеститор в кръга на финансиране от 108 млн. долара през 2021 г. на платформата за търговия с часовници Chrono24.

Въпреки че е известен със своята отдаденост на луксозното майсторство, марки с история и емоционалните си връзки с дизайни и художници, Арно е и голям фен на технологиите, като е подкрепял редица успешни технологични стартиращи компании. Семейният му офис беше ранен инвеститор в Netflix през 1999 г., в Spotify през 2014 г. и Airbnb през 2015 г.

В реч на Наградите за иновации на LVMH, раздадени през май, Арно заяви, че е инвестирал в 75 стартъпа през 90-те години, като „някои от тях са успели, но много не са“.

„Стартъп мисленето е много близко до нашите ценности – креативност, качество, предприемачески дух и смисъл“, коментира той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:49 | 19.08.24 г.
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
power_grib
преди 54 минути
ще го нaбиq на псевдо юpисКатa Sелена от глупашкия форум и после с шоколода от гъзezо й направо в устатa на мъдopaтoрkaта Х____У Бако ви Пешо я го зачистих. С клетва . И ония *** Ендър също . С клетва . Проклел съм още 5 - 6 чувека . Чакам ги . но първо на Селенка у смъpделия цех , после на мъдоpaтopkaта в yстata
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още