Веригата магазини Douglas залага на ръст на европейския премиум пазар на продукти за красота въпреки по-широкото забавяне на пазара на луксозни стоки, заяви германският търговец на парфюми и козметика, след като отчете по-висока тримесечна печалба в сряда, предава Ройтерс.
„Фундаментално вярваме, че премиум [секторът на продукти за] красота ще продължи да расте в континентална Европа, изпреварвайки БВП или бързоразвиващите се потребителски стоки“, каза изпълнителният директор Сандер ван дер Лаан по време на конферентен разговор.
Производителите на козметика L'Oreal и Beiersdorf наскоро отчетоха печалби под очакванията поради по-слабите продажби в Китай, където Douglas не присъства, тъй като се фокусира изключително върху Европа.
Въпреки това компанията все още отбелязва известно забавяне на растежа през тримесечието, макар и не толкова значително, колкото глобалните ѝ конкуренти, заяви Ван дер Лаан.
Douglas, един от най-големите търговци на дребно на парфюми и козметика в Европа, залага на основния бизнес с премиум продукти за красота, където отбелязва стабилен растеж в целия регион. Това накара компанията да повиши годишните си насоки за продажби миналия месец.
Нетната ѝ загуба обаче се е удвоила през третото тримесечие до края на юни до 71,6 млн. евро, след като използва пари в брой, за да намали дълга през април след първичното си публично предлагане (IPO).
Групата, която продава козметични продукти на марки като Chanel и Dior, направи слабо завръщане на фондовата борса във Франкфурт през март, като акциите ѝ поевтиняха с 12% под емисионната цена на фона на избледняващото доверие на инвеститорите в лукса и търговията на дребно. Оттогава цената на акциите продължава да спада.
Douglas трябва да постигне допълнителен напредък към отбелязване на нетна печалба през следващата година и по този начин ще продължи да намалява дълга и ще изплаща дивиденти едва след това, каза финансовият директор Марк Лангер.
Коригираната печалба на групата преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията (EBITDA) се повишава с 5,6% на годишна база до 162,9 млн. евро през третото финансово тримесечие.