IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

КЗК разреши на веригата фитнес клубове „Некст левъл“ да придобие „Флайс“

Според Комисията няма риск нито за пазара на спортни услуги, нито за този на социални придобивки заради картите Multisport

18:07 | 13.08.24 г.
Снимка: Pexels
Снимка: Pexels

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши на веригата фитнес клубове „Некст левъл“ (Next Level) да придобие конкурента си „Фитнес Флайс Корпорейшън“ ООД и свързаните с него „Пауър Роник“ ООД, „Хепи Груп 1“ ООД, „Фитнес Флайс Про“ ООД, „Фитнес Флайс Груп“ ООД, „Флайс Фит“ ООД и „Фит Енерджи“ ООД. Информацията за сделката беше оповестена в началото на юли. Въпреки че така веригата ще придобие още редица обекти в столицата, според Комисията това не крие рискове за конкуренцията на пазара. 

„Флайс“ разполагат с 20 фитнес клуба в София, а според сайта на Next Level, техните клубове са 15. 

Комисията приема, че дейностите на двете вериги се припокриват, а сделката засяга единствено София. Според КЗК пазарът на спортни дейности в града е силно фрагментиран и се характеризира с голям брой участници, а след осъществяването на сделката пазарният дял на „Некст левъл“ на база брой обекти и реализирани приходи няма да надвиши 10-20%. Сред основните конкуренти на „Некст левъл“ след придобиването на „Флайс“ остават фитнесите, управлявани от „Пулс Мениджмънт“ ЕООД, които разполагат с 21 клуба, 12 от които се намират в София. Друг от големите конкуренти е „Атлетик Фитнес“ ООД, които разполагат с 8 обекта, като на територията на столицата има и редица по-малки участници на пазара, които имат обекти в почти всеки квартал на София, отчитат от КЗК.

Според Комисията няма риск и по отношение на пазара на социални придобивки с оглед на това, че един от съдружниците в „Некст левъл“ е „Бенефит Системс България“ ООД – компанията, която предлага абонаметните спортни карти Multisport. Основен техен конкурент в страната е „Никаса Билдинг“ ЕООД, което предлага електронните спортни карти CoolFit. КЗК отчита, че голяма част от клубовете в София работят и с двата вида карти, като Комисията приема, че двете компании имат близък пазарен дял в София. Концентрацията не би навредила и на този пазар, защото в резултат на сделката пазарният дял на „Бенефит Системс България“ ООД няма да нарасне, тъй като и преди нейното осъществяване обектите на придобиване работят с карти MultiSport.

Решението може да бъде обжалвано пред Административния съд в София в 14-дневен срок.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:08 | 13.08.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още