Италия е лидер в производството на суперяхти и бизнесът преживява бурен разцвет, за което свидетелства непрекъснатото разширяване на корабостроителниците в Специя, пише бизнес изданието "Виртшафтсвохе", цитирано от БТА.
Районът около това италианско пристанище е познат на туристите най-вече с живописните селца Чинкуе Тере, оглеждащи се в лазурно синьото море от крайбрежните скали. Гледката е още по-впечатляваща от борда на яхта, доказателство за което са десетките плавателни съдове, полюляващи се в околните заливи. Не малко от тях са произведени в района на Специя - в "Залива на поетите", получил името си през 19 век заради летуващите тук писатели, се строят повече големи яхти, отколкото където и да било другаде.
В днешно време заливът е един от центровете на италианското корабостроене, като на територия от около 3 км са разположени водещите корабостроителници за луксозни плавателни съдове в света.
Работник полира контролното табло на яхта Riva Rivarama Super. Снимка: Marc Hill/Bloomberg
Общо 47,6 процента от продаваните в целия свят луксозни яхти с дължина над 24 метра идват от Италия. През 2023 г. италианските корабостроителници са отчели оборот от близо 8 млрд. евро, от които 1 млрд. евро - от износ. Италианското корабостроене се развива в два региона – разположените край Пиза, Тоскана, крайбрежни градове Ливорно и Виареджио, и Специя.
Бизнесът в момента е в разцвет, ясно видим по доковете на корабостроителницата Sanlorenzo. На юг от нея започва корабостроителницата Riva, където в момента се извършва значително разширяване. Най-голямото в света единично предприятие в бранша е семейната компания Azimut Benetti, която отчита оборот от 1,3 млрд. евро.
Сред световните лидери са и три дружества, чиито книжа се търгуват на борсите: група Ferretti с марки като Riva, Pershing и Itama и оборот от 1,2 млрд. евро, група Sanlorenzo с оборот от 900 млн. евро, както и Italian Sea Group с марките Perini, Tecnomar и Picchiotti и оборот от 360 млн. евро.
На една от корабостроителниците в Специя общо 14 яхти чакат да бъдат доставени на клиентите или са пред завършване.
Служители карат яхта Riva Rivarama Super край един от обектите на Ferretti Group край езерото Исео. Снимка: Marc Hill/Bloomberg
За да се отговори на силно нарасналото търсене през изминалата година площта на съоръженията е разширена, изграден е малък кей, сухите докове също са обновени и се разширяват.
Baglietto е най-голямата корабостроителница в Италия и е особено известна с изключителното оборудване на лодките си. След кризата през 2008 г. тя бе придобита от Бенямино Гавио, ръководител на едноименния семеен конгломерат. Оттогава в корабостроителницата в Специя се инвестира засилено. Едно нещо обаче остава неизменно – за да може да поддържа високите си стандарти за качество, корабостроителницата доставя само по шест суперяхти годишно.
преди 4 месеца До: zelka00: Нали знаеш основния принцип при кризите: *Един уммирра, друг му го наввирра.* Твоята яхта стана ли вече, или електрическите стават по-бавно от 6 бр.годишно? При този икономически бум и яхтен просперитет в Европа, отваряйте яхтостроителници, не си губете времето с фотоволтаици за безплатен ток. Кой превари, той завари - аз ли да те уча на пазарни гяволъци - нали си просфесор по всичкознание и най-вече - по икономика и пазари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца голема криза тресе цела Европа , нали друзя апокалиптици ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар