Печалбата на производителя на играчки Mattel за второто тримесечие надхвърли прогнозите на Wall Street, подкрепена от строгия контрол върху разходите на компанията, която същевременно отбеляза изненадващ спад в продажбите, предаде Ройтерс.
Производителят на куклите "Барби" има за цел да спести 200 млн. долара от разходите си до 2026 г. чрез различни инициативи, сред които оптимизиране на веригата за доставки и планове за спиране или прекратяване на лицензите на слабо ефективни продуктови линии.
Коригираната печалба на компанията от 19 цента на акция надхвърли прогнозите за 17 цента, сочат данни на LSEG.
Акциите на Mattel, която произвежда и количките с марка Hot Wheels, поскъпнаха с 1,3% след края на сесията във вторник. Цената им се повиши с 20% в понеделник, след като Ройтерс съобщи, че американската компания за дялови инвестиции L Catterton е отправила към Mattel предложение за придобиване.
Нетните продажби са намалели с 1% до 1,08 млрд. долара на фона на тенденцията сред потребителите да харчат повече за преживявания и услуги. Анализаторите прогнозираха незначително увеличение до 1,10 млрд. долара.
Mattel, която потвърди годишните си прогнози, изпитва известни затруднения, след като търговският успех на филма "Барби" даде силен тласък на продажбите през миналата година.
Главният изпълнителен директор на компанията Инон Крейз заяви във вторник, че Mattel е добре позиционирана за второто полугодие, с нови продуктови иновации и засилена подкрепа за търговията на дребно.
"Очакваме индустрията за играчки да отбележи умерен спад през годината, но това е подобрение в сравнение с прогнозата ни в началото на годината ... А въз основа на вътрешните ни проучвания виждаме, че повече потребители планират да купуват играчки през този празничен сезон", добави Крейз.
Месечните отчети за продажбите на веригата магазини Costco сочат, че търсенето на играчки се е увеличило от април насам.
Продажбите на Mattel трябва да се възстановят през второто полугодие, като се разшири обхватът на марките, смята анализаторът на Emarketer Зак Стамбор. "Пускането на пазара на нови кукли Барби и играчки Fisher Price Imaginext от линията "Батман" и "Междузвездни войни" би трябвало да накара потребителите да харчат", коментира Стамбор.