IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Louis Vuitton, Hermès и Chanel водят в класация на световните луксозни брандове

Според Kantar BrandZ 2024 стойността на световните топ 100 брандове е нараснала с 20% за година, достигайки 8,30 трлн. долара

14:41 | 17.06.24 г.
Снимка: Lauren DeCicca/Getty Images
Снимка: Lauren DeCicca/Getty Images

Класацията Kantar BrandZ на 100-те най-влиятелни марки за 2024 г. потвърди силата на френските водещи луксозни къщи. Триото Vuitton, Hermès и Chanel за пореден път заеха трите водещи позиции в категорията на компаниите от луксозния сектор, пише Fashion Network.

Макар че Louis Vuitton излиза от общата челна десетка, Hermès запазва стабилно позицията си въпреки мудното местно потребление и отчита изключителен ръст в стойността на бранда – от 23% спрямо увеличение за луксозния сектор като цяло от 8%.

Тази година Louis Vuitton се нарежда на 12-о място, следвайки компании като технологичните гиганти Apple (която е на първо място по стойност на бранда с 1,015 трлн. долара), Google, Microsoft, Amazon и Facebook, веригата ресторанти за бързо хранене McDonald's, която напредва значително, и Nvidia, която се възползва сериозно от AI бума и се изкачва с 18 позиции спрямо 2023 г. до шесто място.

Класацията Kantar BrandZ 2024 показва, че стойността на световните топ 100 брандове е нараснала с 20% за година, достигайки 8,30 трлн. долара, и е близо до върха от 2022 г., когато бе 8,70 трлн. долара.

Според Kantar луксозният сектор, все още доминиран от европейските марки, се доказва като по-устойчив отново тази година, като общата му стойност расте с 4% спрямо 2022 г. Общата стойност на 10-те най-влиятелни луксозни марки е 357 млрд. долара.

Всички топ 10 бранда отбелязват положителна промяна на годишна база, с изключение на италианската Gucci, която губи 9% от стойността на марката си спрямо 2023 г. Louis Vuitton остава най-влиятелният луксозен бранд с ръст на стойността от 4% до 129,8 млрд. долара. На второ място е Hermès, чийто бранд се оценява на 93,676 млрд. долара благодарение на ексклузивното позициониране на продуктите си и високите цени, както и на положителните резултати, отбелязани на американските и китайските пазари. Трети е парижкият бранд Chanel, оценяван на 60,152 млрд. долара, при ръст от 8%.

 

Gucci е на четвърто място, като стойността на марката леко намалява, следван от Dior, оценяван на 11,982 млрд. долара, Cartier с 10,514 млрд. долара и Rolex с 9,099 млрд. долара – нов рекорд благодарение на 15% ръст спрямо 2023 г.

За всички тези луксозни марки връзката с потребителите е ключът към трайния успех. Силата на връзката с клиентите е това, което позволява на марките да растат, използвайки ключови маркетингови елементи като тяхната „уникалност“ и „смисъл“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:41 | 17.06.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още