Remy Cointreau ще има нужда от още една година, за да се върне към растежа след резкия спад на ключовия ѝ пазар САЩ и проблемите на китайския ѝ бизнес, пише Bloomberg.
Френският производител на коняка Remy Martin каза, че настоящата фискална година ще бъде година на преход и ще я отведе по пътя към постигане на по-дългосрочната цел за генериране на висок едноцифрен годишен ръст на приходите от продажби.
Приходите от продажби са се свили с 19% на годишна база през годината, завършила през март, след като Remy намали запасите си в САЩ, където беше засегната от инфлацията, интензивните промоции и връщането към навиците за употреба на алкохол отпреди пандемията. Оперативната печалба е спаднала до 304,4 млн. евро, което е малко над прогнозата на анализаторите.
Remy е сред производителите на коняк, които бяха засегнати от обвинения, че правят дъмпинг на френско бренди в Китай, където властите започнаха разследване. Това се случи, след като миналата година Европейският съюз започна разследване на субсидиите за електромобили в Китай. Азиатската страна отговаря за близо една четвърт от общия износ на индустрията за коняк.
Въпреки че продажбите на коняк на Remy в Китай и в туристическите центрове започнаха да се възстановяват, това не е достатъчно, за да компенсира забавянето в САЩ. Компанията заяви, че стремежът ѝ за намаляване на разходите е спестил 145 млн. евро, което е над целта от 100 млн. евро.
Главният изпълнителен директор на Remy Ерик Валат твърди, че годината е била предизвикателна, но че търговията на дребно, свързана с туризма, е надминала нивата отпреди Covid, онлайн продажбите са нараснали с 20% и той е фокусиран върху мерки за насърчване на възстановяването в САЩ.