IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как гейминг индустрията се връща към нормален темп на развитие

Предстои провеждането на Creative Buzz – платформа за диалог и достъп до бъдещи възможности за творческите индустрии

11:30 | 30.05.24 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Последното забавяне на гейминг индустрията е преди 40 години, когато се изтриват 97% от стойността ѝ. Към днешна дата има все повече заглавия, които се борят за вниманието на хората и сега секторът се връща към по-нормален темп на развитие. Това каза Мартин Кадинов, управител на TDB Play в предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria.

Гейминг индустрията пострада от комбинация от няколко фактора, които бяха свързани с пренасищането с игри през пандемията, последвалото поскъпване на капитала и огромния брой форми на развлечение, които се появиха в последните години.

„Получи се нещо като перфектната буря", каза Кадиев. „С идването на Covid нещата, които човечеството можеше да прави и да се забавлява, намаляха значително и се сведоха до активности вкъщи и съответно на електронно устройство. Много хора, които преди са играли игри, се върнаха, а много хора, които никога не са играли игри, потърсиха този инструмент. Това доведе до огромен обем инвестиции в сектора, а беше подпомогнато и от евтиния капитал“, допълни той. 

Имаше свръхконсумация и авансиран ръст, последван от плато и спад. След пандемията лихвите се вдигнаха, а хората се върнаха към други занимания, което също охлади интереса към игрите и сега секторът се връща към по-нормална крачка, а не свръхразвитието, каза още събеседникът.

Мартин Кадинов е и сред съоснователите на Creative Buzz – форум, който миналата година е събрал 32 компании. Целта на събитието е да бъде платформа за диалог и достъп до бъдещи възможности в сферата на творческите индустрии. На събитието ще участват и българско заглавие - създателите на българската инди игра (independent независим бел. ред.) Death Must Die, която вече е продала над 1 млн. копия по целия свят. 

Какво прави играта Death Must Die толкова успешна? Има ли определена формула за успех на една игра? Ще последва ли развитието на игралната индустрия пътя на Холивуд, който напоследък е толкова критикуван?

Вижте още във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:23 | 30.05.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още