Потребителите трябва да внимават да не попаднат на сайтове двойници, когато пазаруват онлайн, призова Габриела Руменова, създател на онлайн платформата „Ние, потребителите“, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„Съвсем наскоро излезе информация колко много потребители в Европа и Щатите са пострадали именно от такива сайтове. Там въвеждаме данни от банковата си карта, когато бъдат откраднати, ние даваме на измамниците пълния достъп до нашите авоари и сметките ни могат да бъдат изпразнени много бързо“, каза тя.
Руменова призова потребителите да проверяват адреса, колкото и да прилича сайтът на истинския.
„Обикновено тези сайтове двойници имат много малка разлика в наименованието си“, каза тя.
Бизнесът полага много усилия за това да насочи потребителите да плащат с карти и макар че е по-удобно, хората трябва да са наясно с рисковете и да бъдат бдителни, посочи още Руменова.
По думите ѝ подобни сайтове двойници се появяват периодично в най-различни сфери – не само при електронната търговия, но и в туризма.
Тя отчете, че има тенденция към пренасочване на бизнеса към онлайн търговия, но големите бизнеси предпочитат да оставят всички възможни канали за взаимодействие със своите клиенти, защото знаят, че поколенията са различни, но и потребностите на всеки човек могат да се променят в зависимост от ежедневието и различни житейски етапи.
Руменова обърна внимание на едно от правата на потребителите, което някои онлайн търговци се опитват да ограничат – правото на отказ и 14-дневния срок.
„Много от тях все още не посочват в общите си условия това право, или посочват заблуждаваща информация – например, че срокът е 7-дневен или 14 дни от поръчката, а не 14 дни от доставката. След като сме упражнили правото си на отказ, имаме нови 14 дни, в които трябва да върнем стоката“, подчерта тя.
Според Руменова така и коректният бизнес става жертва на нелоялна конкуренция и е добре да изисква от контролните органи регулация.
Тя посочи, че българските потребители стават по-образовани за правата си при онлайн покупки и отделят повече време да се запознаят с различните предложения и търговци на пазара.
„Хората все повече се учат да сравняват цените. Макар че съобщенията за намаление да оказват влияние върху техния избор, те все пак отстъпват пред това да видят каква е крайната цена, която ще платят и да сравняват по крайни цени“, каза тя.
Руменова обърна внимание и на ролята на изкуствения интелект в онлайн търговията и отговорността на бизнеса да подхожда отговорно при използването на AI.
Целия коментар може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да намерите тук.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми