Walt Disney Co. отчете по-голяма от очакваното печалба за второто си фискално тримесечие благодарение на значително по-малката загуба в бизнеса със стрийминг и повишените цени за билетите за тематичните ѝ паркове.
Печалбата на най-голямата развлекателна компания в света се увеличи до 1,21 долара за акция, с изключение на някои ефекти, за периода до 30 март, съобщи компанията във вторник, цитирана от Bloomberg. Прогнозите на анализатори, анкетирани от медията, бяха за 1,12 долара за акция. Печалбата е нараснала с 12% в подразделението, което включва тематичните паркове, докато загубата от стрийминг се е свила до 18 млн. долара от 659 млн. долара година по-рано.
Disney също така увеличи прогнозите за ръста за цялата година на печалбата за акция до 25% от 20%.
Резултатът е четвърто поредно тримесечие, в което компанията се представя по-добре от очакванията на анализаторите. Това е знак, че положителната инерция набира скорост под управлението на главния изпълнителен директор Боб Айгър, който се върна на поста през 2022 г.
От началото на годината акциите на Disney поскъпват с 29% до понеделник. По-рано Айгър съобщи, че компанията му ще инвестира в Epic Games – разработчика на Fortnite, ще се опита да намали разходите и да върне плащането на дивидент.
Развлекателното звено на подразделението на компанията за пряко взаимодействие с клиентите, което включва услугите Disney+ и Hulu, но не и ESPN+, отчете печалба от 47 млн. долара, след като ръстът на продажбите компенсира по-високите разходи за програмно съдържание и маркетинг.
„Станахме печеливши по-рано от очакваното, тъй като разходите се оказаха по-добри от очакваното“, коментира главният финансов директор Хю Джонстън в телефонно интервю.
Резултатите за стрийминга през фискалното трето тримесечие обаче се очаква да бъдат по-слаби заради съвпадането с някои разходи около излъчването на крикет в Индия, каза още Джонстън. Въпреки това компанията очаква целият бизнес да е на печалба отново през фискалното четвърто тримесечие. Печалбата на тематичните паркове се очаква да остане без промяна през третото тримесечие заради някои разходи като нови круизни кораби, преди да се върне към ръста по-късно през годината, посочи Джонстън.
Печалбата в подразделението за тематични паркове на Disney нарасна до 2,29 млрд. долара през второто тримесечие, водена от силните международни резултати, най-вече в Хонконг. На местно ниво круизната линия на компанията и обектът Disney World във Флорида отчитат ръст на приходите, докато Disneyland в Калифорния се представя по-слабо заради по-високи разходи.
Disney не е имала нови кинодебюти през тримесечието отчасти заради стачките на автори и актьори миналата година. Айгър се опитва да съживи бизнеса, като отлага някои заглавия в опит да се фокусира върху качеството. Подразделението, което включва филмовото студио, отчита загуба от 18 млн. долара през тримесечието при 40% спад на продажбите.
Традиционните телевизионни мрежи на компанията, някога двигател на растежа, се представят по-слабо. Продажбите намаляват с 8% до 2,77 млрд. долара за звеното, включващо канали като ABC и Disney Channel. Печалбата намалява с 22% до 752 млн. долара заради по-ниски продажби на реклами и по-малко абонати.
В спортния сегмент, където е каналът ESPN, продажбите растат с 2% до 4,31 млрд. долара, докато печалбата намалява също с 2% до 778 млн. долара отчасти заради по-високите такси за права за излъчване в САЩ.