Приходите от продажби на Starbucks се понижиха за първи път от 2020 г., след като сделките на половин цена и новите латета с лавандула се оказаха недостатъчни, за да привлекат все по-притеснените финансово потребители, пише Bloomberg.
Цената на акциите на компанията се понижи с повече от 12% преди началото на борсовата сесия в сряда.
„Starbucks отчете може би най-лошите резултати от всички големи компании досега“ за това тримесечие, твърди Адам Крисафули, анализатор във Vital Knowledge.
В разговор с инвеститорите компанията също така обяви, че намалява прогнозата за растежа на годишните си проходи до нисък едноцифрен процент и сигнализира, че коригираната печалба на акция може да остане без изменение.
Starbucks се бори да се справи с високите очаквания, поставени от предишното ръководство. Главният изпълнителен директор Лаксман Нарасимхан, който е на поста от малко повече от година, вече намали насоките няколко пъти. Последните резултати обаче подчертават, че да се продават кафета за 6 долара на потребители, борещи се с упорита инфлация, не е лесна задача.
Приходите от продажби на Starbucks в обекти, отворени от поне година, спадат за първи път от 2020 г. Графика: Bloomberg L.P.
Компанията отчете 4% спад на приходите от продажби в обекти, отворени от поне година, за последното тримесечие, докато анализаторите очакваха растеж. В Китай показателят се е понижил с 11 на сто. Отдръпването на потребителите се случва навсякъде, като общият брой на трансакциите се е свил с 6% и отстъпи във всички географски сегменти на компанията. Консолидираните нетни приходи на гиганта са спаднали, докато печалбата на акция, като се изключат някои елементи, също се е представила под очакванията.
Главният финансов директор Рейчъл Ругери твърди, че тримесечните резултати са засегнати от по-студеното от очакваното време през януари, което е довело до по-малко посещения на заведенията в индустрията. Негативен ефект е оказала предпазливостта на потребителите по света във връзка с конфликта в Близкия изток.
„Не сме доволни от представянето през това тримесечие“, коментира Ругери в интервю. „Наистина засилихме фокуса си и имаме много ясен път напред“.
Веригата се опитва да се справи със спада, като се фокусира върху задоволяването на търсенето сутрин, посочва финансовият директор. Starbucks иска да увеличи наличността на продуктите и да намали времето за изчакване, включително чрез обновяване на начина, по който прави някои напитки. Тя работи върху някои нови продукти за привличане на клиенти следобед и ще пусне нова напитка това лято.
Същевременно Starbucks иска да накара повече клиенти да изпробват приложението ѝ с надеждата, че ще се запишат в програмата за лоялност.