Sephora е привлякла шефа на Nike за онлайн търговията в Азия за мениджър на дейността ѝ в Китай, тъй като козметичният търговец на дребно е изправен пред предизвикателство да реформира влошаващия се бизнес в страната, съобщава Bloomberg.
Дин Сиа, който през последните пет години бе вицепрезидент и генерален мениджър на онлайн търговията за Азиатско-Тихоокеанския регион и Латинска Америка в Nike, ще изведе Sephora “към следващата ѝ фаза на растеж“ като управляващ директор за Китай, съобщи президентът за Азия Алиа Гоги в изявление от понеделник.
Вторият по големина бранд на LVMH по продажби след Louis Vuitton – Sephora, изпитва трудности да повтори успеха си от САЩ и Европа в Китай на фона на засилена конкуренция в сектора и доминиращата роля на големи онлайн платформи като Tmall на Alibaba. Брандът е изправен пред уникално предизвикателство в континенталната част на Китай, където желанието на потребителите да пазаруват всичко онлайн – от ежедневни хранителни стоки до луксозни продукти – означава, че фокусът на Sephora върху разширяването и подобряването на мрежите от физически магазини може да не работи толкова добре, колкото на други места.
Инвеститорите изразяват опасения относно представянето на Sephora в континенталната част, подсилени от съобщението от миналия месец, че компанията ще се оттегли от съседна Южна Корея, където не успя да вземе пазарен дял от местните гиганти в търговията на дребно.
Sephora се разшири до около 300 магазина, откакто навлезе в Китай през 2005 г. Пазарът се смята за ключов за постигане на цел от продажби за 20 млрд. евро за около пет години. Компанията обаче претърпя загуби от 2022 г. насам, след строгите блокади заради Covid, които до голяма степен не позволиха на хората да пазаруват от физически магазини и последвалото икономическо забавяне, показват годишните отчети на производителя на продукти за грижа за кожата Shanghai Jahwa United, който държи 19% от бизнеса на Sephora в Китай.
Дин, който преди това ръководеше експанзията на HanesBrands в Китай и е бивш президент на модното подразделение на местния гигант за електронна търговия JD.com, ще трябва да привлече все по-предпазливите купувачи към маски за лице и кремообразни ружове, които могат да се намерят на други места на по-ниски цени. Сравнително скъпите предложения на Sephora може да я поставят в неравностойно положение сред все по-осъзнатата средна класа на континента, а между марките за красота избухна и ценова война.