Датският производител на играчки Lego е увеличил продажбите на цветните си пластмасови тухлички миналата година въпреки спад в Китай и е завзел дял на пазара на играчки, който определя като най-слабия от 15 години, съобщава Ройтерс.
На световния пазар на играчки, който бележи спад от 7%, Lego увеличава продажбите си към потребители с 4% миналата година в резултат на силен ръст в САЩ и Централна и Източна Европа, обяви компанията във вторник.
Главният изпълнителен директор Нилс Кристиансен заяви, че очаква семейната компания да продължи да изпреварва световния пазар, добавяйки, че очаква едноцифрен ръст на продажбите тази година въпреки продължаващата приглушена прогноза за сектора.
„Очакванията са, че пазарът все още няма да бъде лесен“, казва той в интервю за Ройтерс, добавяйки, че очаква пазарът да отчете по-малък спад през 2024 г. в сравнение с миналата година.
Основните конкуренти – производителят на Barbie Mattel и компанията зад My Little Pony Hasbro, се борят с ниски продажби на фона на трайно слабо търсене.
Lego заяви, че общите приходи, които включват продажби към търговци на дребно, са се увеличили с 2% миналата година до 65,9 млрд. датски крони (9,65 млрд. долара).
“Мисля, че причината за успеха ни, е, че нашият бранд е изключително силен в цял свят“, казва Кристиансен.
Потребителите обаче се „въздържат малко“, купувайки по-малко или по-евтини комплекти Lego, казва той. „Част от успеха ни е, че сме много добри в това да имаме правилните неща по рафтовете, включително на правилните ценови точки“, казва той.
През последните 3-4 години компанията инвестира сериозно в разширяване на производствения капацитет и отварянето на нови магазини. Миналата година тя е отворила 147 нови магазина, включително в България, с което общият им брой по света вече е над 1000.
Над половината от новооткритите магазини са били в Китай, където броят им сега надвишава 500. Въпреки това продажбите в страната са намалели миналата година заради това, което Кристиансен определя като „макроикономически“ фактори.
Lego ще продължи да инвестира и открива нови магазини в страната, за да разшири бранда си, казва Кристиансен.
Макар че сред най-продаваните тематични комплекти са посветените на „Междузвездни войни“ или колекциите City и Technic, Lego залага и на играчки, които комбинират физическите тухлички с онлайн света.
Наскоро компанията се обедини с производителя на Fortnite Epic Games, които представиха брандирана с Lego версия на своя видеоигра.


Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините