Производителите на козметика трудно могат да установят кое е здравословно и кое не във всеки един етап от развитието на продукта. Невъзможно e производителят да тества всяко нещо и да има информация за всяка една суровина и какво може да стане с нея в бъдеще. Tова каза Силвия Павлова, съосновател на "Wooden Spoon", в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Темата за гостуването на събеседника беше новината, че в няколко крема за акне на големи производители са установени високи нива на химикал, който може да предизвика ракови заболявания. Независимата американска лаборатория Valisure е открила високи нива на канцерогенния химикал бензен в някои продукти за лечение на акне на марки като Clinique на Estee Lauder, Up & Up на Target и Clearasil на Reckitt Benckiser.
Има специфичен начин, по който се определя кое колко е вредно и в каква доза трябва да се използва, посочи Павлова. И допълни, че в козметичната индустрия всичко е много добре контролирано, но в сектора има и много лобита.
На въпрос не трябва ли компаниите, които добиват суровините, влагани в продуктите, да налагат контрол, гостът каза, че това е болна тема, защото много лаборатории дават различни тестове на едни и същи вещества.
Събеседникът обясни, че кремовете против стареене вредят на кожата, защото заради тях тя губи естествените си свойства да се регенерира и повече не може да се възстановява.
Павлова каза, че слънцезащитните кремове също крият рискове за здравето. „Слъцезащитата е химична и физична, като химичните филтри имат абсолютни доказателства, има ги онлайн и всеки може да ги прочете. Те са пагубни за щитовидната жлеза, за ендокринната система“.
Тя разказа, че химичната слънцезащита е приятна на аромат и допир и попива бързо, докато натуралната е по-мазна и с по-тежка миризма и не е комфортна, а хората оценяват продукта по аромата и способността бързо да се абсорбира.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.