IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Foot Locker отлага дългосрочния си план за увеличаване на продажбите

Планът на компанията, представен преди година, включва диверсифициране на офертите на бранда, отваряне на нов тип магазини

16:20 | 06.03.24 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Peter Dazeley/Getty Images
Снимка: Peter Dazeley/Getty Images

Търговецът на дребно Foot Locker отложи план за разширяване на продажбите си до 9,5 млрд. долара с две години и сега очаква да постигне тази цел до 2028 г., съобщава Bloomberg.

Планът на компанията, представен преди година, включва диверсифициране на офертите на бранда, отваряне на нов тип магазини и засилване на програмите за лоялност. Компанията отчете годишни продажби за около 8,2 млрд. долара през фискалната година до 3 февруари, което е със 7% по-малко спрямо предишната година.

Търговецът очаква коригирана печалба от 1,50-1,70 долара на акция за цялата 2024 фискална година, което е под прогнозите на анализаторите. Акциите поевтиняха с 8,9% в предпазарната търговия.

„Все още сме ангажирани“, каза главният изпълнителен директор Мери Дилън в интервю. „Вярваме, че да продължим да инвестираме в тези стратегии, е това, което е нужно, за да сме сигурни, че ще бъдем модерен, жизнен търговец на дребно“, допълни още.

Сравнимите продажби от магазините – ключова метрика за търговията на дребно, са намалели с 0,7% през последното тримесечие, заяви компанията, което е много по-малък спад от очакваното от анализаторите. Управленският екип очаква да се завърне към положителните сравними продажби от магазини, прогнозирайки ръст от 1% до 3% през 2024 г.

Представянето на базираната в Ню Йорк Foot Locker миналата година подчерта опасенията, че потребителите ограничават излишните разходи, докато разходите за живот се вдигат. Компанията разчита на сериозни намаления, за да разчисти излишния си инвентар през 2023 г. През последното тримесечие на 2023 г. той се е свил с 8,2%.

„Потребителите ни са изложени на продължителна инфлация, разходи за храни, наеми – този тип неща намаляват спестяванията“, каза Дилън. „Виждаме обаче, че излизат за правилните продукти в правилния момент“, допълни тя.

Foot Locker „инвестира проактивно в намаления“, за да приключи годината с по-ниски нива на инвентара в сравнение с очакванията на компанията, каза Дилън.

Засилването на влиянието на Foot Locker в културата на маратонките е основен приоритет и търговецът на дребно разширява своите предложения, за да бъде по-малко зависим от обувките Nike, каза Дилън. През последното тримесечие Foot Locker постигна целта си 40% от бизнеса да е в марки, различни от Nike, каза тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:21 | 06.03.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още