Компанията за играчки Hasbro отбеляза във вторник по-силен от очакваното спад на продажбите и печалбата за празничното тримесечие, след като траен спад на търсенето е натежал на приходите на дигитални и настолни игри. Акциите на компанията поевтиняха с 13% в предпазарната търговия, съобщава Ройтерс.
Мудното търсене от спада в разходите за стоки за свободното време и внимателното планиране на инвентара от търговци на дребно като Walmart и Target удрят продажбите на компанията през последната година.
Миналата седмица производителят на Barbie Mattel отчете по-слабо празнично тримесечие и прогнозира мудни продажби за 2024 г.
За фискалната 2024 г. очакванията са сегментът на потребителските продукти на Hasbro, който формира над половината продажби за фискалната 2023 г., да отчете спад между 7% и 12%.
Очаква се приходите на сегмента Wizards of the Coast, който включва игри като Baldur’s Gate III и Monopoly Go!, да спаднат с между 3% и 7% заради слабото представяне на дигиталните игри.
Нетните приходи на производителя на Monopoly са се свили с 23% до 1,29 млрд. долара през четвъртото тримесечие до 31 декември. Анализаторите средно очакваха намаление от 19,3% до 1,36 млрд. долара, показват данни на LSEG.
Без еднократните ефекти печалбата на акция на Hasbro е достигнала 38 цента спрямо очаквания за 66 цента.
Печелейки от усилията за свиване на разходите, например съкращения на работни места, компанията очаква годишна коригирана печалба преди данъците, лихвите, амортизацията и обезценяването (EBITDA) между 925 млн. и 1 млрд. долара – над сумата от 709,4 млн. долара за 2023 г.
„Докато навигираме през текущата среда, предприехме агресивни стъпки да оптимизираме инвентара ни, да пренастроим структурата на разходите и да изострим фокуса на портфолиото ни върху игрите“, каза главният финансов директор Джина Гьотер.