PepsiCo направи разочароваща прогноза за приходите си от продажби за цялата година, която се оказа под очакваниятра на анализаторите. Освен това американският производител на храни и напитки отчете спад на продадените обеми в северноамериканското си звено за напитки и в това за храни Quaker, пише CNBC.
Приходите от продажби ще нараснат с поне 4% на органична база през 2024 г., прогнозира компанията. Анализаторите обаче очакват 5,2% растеж.
Приходите на PepsiCo възлизат на 27,9 млрд. долара за фискалното четвърто тримесечие на компанията, което е под средната прогноза на анализаторите. В резултат на новините цената на акциите на PepsiCo се понижи с 2,3% по време на следборсовата търговия.
По-рано компанията прогнозира, че ръстът на органичните приходи ще бъде близо до горния край на дългосрочния ѝ целеви диапазон от 4-6%.
Печалбата за последното тримесечие е достигнала 1,78 долара на акция, повече от очакванията на анализаторите.
PepsiCo постепенно повиши цените на продуктите си през последните години на фона на по-високите производствени разходи, което позволи на компанията да увеличи агресивно печалбата си и да надмине прогнозите на Wall Street за нея.
„Уверени сме, че нашият бизнес ще се представи добре през 2024 г. в контекста на променящите се пазарни условия“, коментира главният изпълнителен директор Рамон Лагуарта. „Освен това агресивно ще управляваме разходите си, за да ускорим продуктивността, ще инвестираме повече в нашите марки, в иновации, експанзия на каналите и в програмата за трансформация pep+”.
Като една от първите големи компании за напитки, която отчита резултатите си в рамките на този сезон на отчетите, PepsiCo и нейната способност да компенсира спадовете в обема с по-високи цени се следи отблизо от анализаторите. Основният конкурент Coca-Cola се очаква да представи своите резултати през следващата седмица.
„Вероятно трябва да разберат как да увеличат отново обема“, коментира Джон Сихър, консултант в индустрията за напитки. „Не вярвам, че една компания може да бъде успешна в дългосрочен план, като повишава цените и продава по-малко.“