Kering обяви спад от 4% на продажбите си за четвъртото тримесечие, засегнати от забавящото се търсене на мода, докато компанията се опитва да реформира топ бранда си Gucci. Компанията предупреди още, че инвестициите в марките ѝ може да засегнат маржовете през 2024 г., съобщава Ройтерс.
Продажбите на френската група, която притежава още модните марки Bottega Veneta и Balenciaga и бижутерския бранд Boucheron, са намалели до 4,97 млрд. евро през последните три месеца на годината въпреки подобрение в САЩ и Европа. Това до голяма степен съответства на очаквания за 4,94 млрд. евро, показва консенсусна оценка, цитирана от RBC.
След постпандемичните харчове, които подхраниха огромен ръст на продажбите на скъпите модни компании в рамките на две години, потребителите отново ограничават покупките си, най-вече по-младите и не толкова богати клиенти, които са по-уязвими на ускоряващата се инфлация.
„Ще продължим да инвестираме в нашите брандове в дългосрочен план – да, това означава, че през настоящата година маржовете ни ще бъдат по-малко подкрепени в сравнение с предишните години“, каза главният финансов директор Армел Пулу пред репортери.
„Смятаме, че това е добрата стратегия, с която да гарантираме растеж в дългосрочен план на брандовете ни“, добави тя. Усилията на Kering да съживи продажбите на модния си бранд Gucci, който изостава пред конкурентите през последните две години, се усложняват от забавящото се търсене.
Анализаторите на Barclays прогнозират, че растежът в индустрията при най-луксозните компании ще е 5% тази година спрямо 9% миналата година и двуцифрен ръст предишните две години.
Представянето на Gucci се е подобрило през четвъртото тримесечие, отчитайки спад от 4% на годишна база спрямо понижение от 7% през третото тримесечие. Оперативният марж на бранда е 33,1% за цялата година, под нивото от 35,3% през първото полугодие.
„Gucci не се представя по-зле от очакваното, което е облекчение“, коментира Пирал Даданиа, анализатор в RBC, отбелязвайки, че фокусът сега ще се насочи към перспективите пред маржа на Gucci.