IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Carlsberg очаква умерен ръст на печалбата, докато потребителите се отдръпват от бирата

Инфлацията все още притеснява хората на много места по света

12:57 | 07.02.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Carlsberg очаква умерен ръст на оперативната печалба тази година, тъй като някои потребители се отказват от консумацията на бира, а компанията харчи повече за маркетинг, фокусирайки се върху по-бързо развиващите се пазари, пише Bloomberg.

Производителят на Tuborg и на едноименната си бира заяви, че очаква оперативната му печалба да нарасне с между 1% и 5% тази година предвид продължаващата „несигурна“ среда, макар че инфлационният натиск отслабва. Това е под прогнозите на анализаторите.

Компанията обяви, че органичните ѝ приходи от продажби са се увеличили с 9,2% през 2023 г., а оперативната печалба – с 5,2%. Цената на акциите на Carlsberg нарасна с близо 3% преди началото на борсовата сесия в Копенхаген, след като стана ясно, че приходите от продажби са малко по-високи от очакваното от анализаторите.

Подобно на други големи компании за бира, датският играч се бори с ускорената инфлация, която принуди потребителите да бъдат по-внимателни с разходите си. Carlsberg обаче смята, че по-скъпата бира е ключът към нейния растеж и очаква цените да продължат да растат, тъй като разходите остават високи, а потребителите – предпазливи.

„Ще видите, че премиум продуктите превъзхождат масовите въпреки по-слабите потребителски разходи“, коментира в интервю за Bloomberg TV главният изпълнителен директор Джейкъб Ааруп-Андерсен. „Те може да купуват по-малко продукти, но купуват по-високо качество и по-скъпи стоки“.

Бившият банкер на Goldman Sachs, който пое ръководството на компанията миналата година, обеща да похарчи повече за маркетинг и да продължи да повишава цените, за да компенсира по-високите разходи и по-малките обеми, тъй като потребителите консумират по-малко премиум бира или се насочват към по-евтини марки.

Приходите от продажби в Азия не са се възстановили толкова добре, колкото се очакваше след пандемията, а потребителите остават предпазливи на фона на упоритата инфлация.

„Китайският потребител не е в страхотно положение“, коментира Ааруп-Андерсен по време на разговор с репортери.

Същевременно пивоварната е изправена пред предизвикателството да компенсира загубените приходи от предишната си дейност в Русия, наречени Baltika, които бяха конфискувани от правителството миналата година, след като Carlsberg заяви, че е сключила сделка за продажба на бизнеса.

Carlsberg отчете годишна нетна загуба за 2023 г. от 40,78 млрд. датски крони (5,9 млрд. долара) заради Русия и валутни загуби.

По-ниската прогноза за печалбата за 2024 г. е в резултат на по-високите маркегингови разходи и е „необходимо зло“ за постигане на дългосрочните цели за приходите от продажби, коментира анализаторът от Bloomberg Intelligence Дънкан Фокс.

Финансовите резултати бяха обявени, след като компанията повиши дългосрочните си цели за растеж, позовавайки се на по-бързия ръст в Азия и нарастващото търсене на премиум и безалкохолна бира.

Carlsberg е първата от големите европейски пивоварни, която отчете годишните си резултати.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:57 | 07.02.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още