Starbucks понижи прогнозата за приходите си от продажби за цялата година, като същевременно запази увереността си в целта за печалбата си за 2024 г., пише Bloomberg. Мениджърите на компанията прогнозират, че по-голямата ефективност, новите магазини и ядрото от лоялни клиенти ще компенсират спада в растежа на приходите.
За 2023 г. компанията отчете най-бавния ръст на приходите си от продажби от обектите си, отворени от поне година. Това накара гиганта да свие прогнозата си за приходите за цялата година.
И все пак натискът, който лошото представяне предизвика, е преходен, коментира главният финансов директор Рейчъл Руджери в разговор с анализатори. Посещенията от случайни клиенти, които са били по-малко през тримесечието, вече са започнали да се възстановяват, посочва главният изпълнителен директор Лаксман Харасиман.
Цената на акциите на компанията нарасна с 4,2% по време на следборсовата търговия в Ню Йорк. Стойността на книжата се понижава с 13% през последните 12 месеца спрямо 23% ръст на индекса S&P 500.
„Очакванията вероятно са били дори по-ниски от прогнозите на Wall Street”, твърди анализаторът от Edward Jones Брайън Ярброу. „Тримесечието се оказа малко по-добро от очакваното“.
Войната между Израел и „Хамас“ има „значително въздействие“ върху трафика и приходите от продажби в Близкия изток, посочват от компанията. Американският бизнес също е пострадал заради конфликта. Освен това възстановяването в Китай се случва по-бавно от очакваното. И все пак приходите от продажби в обектите на Starbucks, отворени от поне година в Северна Америка, до голяма степен отговориха на прогнозите. Оперативният марж за региона също надхвърли очакванията.
Това подхранва надеждите на компанията за по-добро второ полугодие, дори и резултатите през настоящото тримесечие да останат под прогнозите за годината. Директорите твърдят, че силата на бизнеса, свързана с най-лоялните клиенти, и увеличаването на дигиталните продажби подхранват оптимизма заедно с по-голямата ефективност на работата в магазините. Компанията засили промоциите, за да привлече повече клиенти.
Сега Starbucks очаква глобалните ѝ продажби и тези в обектите ѝ в САЩ, отворени от поне година, да нараснат с 4-6% тази година. Това е под по-ранната прогноза за 7% повишение. Веригата също така се отказа от прогнозата си за Китай и общия ръст на приходите.
Същевременно Starbucks запази прогнозата си за 15-20% ръст на печалбата на акция за тази година. Ярброу коментира, че има риск за тази прогноза заради по-слабия ръст на продажбите, но широкият диапазон ще улесни компанията в постигането на целта ѝ.
Като се изключат някои елементи, печалбата на Starbucks за първото тримесечие, е 90 цента на акция, докато анализаторите очакваха 93 цента на акция. Нетните приходи от 9,4 млрд. долара са под средната прогноза за 9,6 млрд. долара.
Коригираният оперативен марж се е повишил със 130 базисни пункта до 15,8%, отчасти заради по-високата ефективност на магазините. Това е частично компенсирано от по-високите заплати и новите придобивки за работниците.