Френският производител на алкохолни напитки Remy Cointreau в петък отбеляза малко по-слаб от очакваното спад на продажбите за третото тримесечие, подкрепен от продължаващо подобрение в САЩ и сериозно намаляване на запасите в Китай преди китайската Нова година, съобщава Ройтерс.
Производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau обаче заяви, че спадът в годишните продажби вероятно ще бъде в долния край на по-рано прогнозирания диапазон от 15% до 20% през годината до края на март.
Remy бе принудена да намали годишните си насоки през октомври на фона на намаляващи продажби в САЩ след бума по време на пандемията. В същото време ръстът на продажбите в Китай изостава спрямо очакванията заради мудната икономика.
В петък компанията потвърди, че не очаква продажбите да се върнат към растеж в САЩ преди финансовата 2024/25 година и че ръстът на продажбите ще бъде смекчен от по-слабо от очакваното икономическо възстановяване на Китай след пандемията.
САЩ и Китай са двата ключови пазара за коняк на групата.
Компанията заяви, че продажбите ѝ са се свили с 23,5% на органична база до 319,9 млн. евро през третото тримесечие, което обхваща важния коледен сезон. Това е над оценките на анализаторите в събрана от компанията анкета за 318,6 млн. евро.
Продажбите на коняк, който формира голям дял от приходите на Remy, са намалели с 33,9% през тримесечието до 197,1 млн. евро спрямо 194 млн. евро, очаквани от анализаторите.
Подразделението за ликьори и спиртни напитки на Remy отчете тримесечен органичен ръст от 4,3%, воден от добра инерция и положителен ефект от рекламна кампания в Съединените щати.