Собственикът на бижутерската къща Cartier – Richemont, представи смесена картина на луксозния сектор в последните си резултати, публикувани в четвъртък, обявявайки спад на продажбите в Европа, но силен ръст в Китай, съобщава Ройтерс.
Базираната в Швейцария компания заяви, че продажбите в постоянни валути, което премахва валутните колебания, са се свили с 3% в Европа, тъй като по-високите продажби на китайски туристи и местни клиенти не са успели да компенсират по-ниските разходи от туристи като цяло, най-вече от САЩ.
Продажбите са нараснали с 25% в Китай, включително Хонконг и Макао, заяви компанията, противопоставяйки се на опасенията за забавяне в региона, докато икономиката се охлажда.
Акциите на компанията отвориха с ръст в цената от 4,6% в предпазарната търговия на борсата в Цюрих, а анализаторът на Bernstein Лука Солца описа резултатите като „удобно позитивни“.
При премахването на валутните ефекти продажбите на Richemont са се увеличили с 8% през трите месеца до 31 декември, което е по-добре от ръста от 5% през предишните три месеца, но е под увеличението от 19% за периода април-юни.
Луксозният пазар беше ударен през последните месеци от упоритата инфлация, високите лихви и по-скъпите ипотеки в САЩ, а по-бавното от очакваното възстановяване на Китай след затварянията заради Covid-19 също натежава върху сектора.
Въпреки това, което Richemont описва като несигурна икономическа и геополитическа среда, бизнесът с бижута на компанията, който включва още Van Cleef & Arpels, продължава да се справя добре с ръст на продажбите от 12%.
Анализаторът на Kepler Cheuvreux Джон Кокс описва резултатите като „стабилни“, подчертавайки силата на Северна и Южна Америка, където продажбите са се увеличили с 8%.
„Приключи ли най-лошото за луксозния сектор? Съвсем не, а първата половина на 2024 г. вероятно ще бъде трудна“, казва той.
„Въпреки това не бих искал да залагам срещу сектора, като се имат предвид неговите характеристики на мултипликатор на БВП, силни бариери за навлизане и където „Произведено в Европа“ всъщност е сила и конкурентно предимство“, добавя той.