Швейцарският производител на шоколадови изделия Lindt & Spruengli във вторник заяви, че продажбите му за 2023 г. са нараснали с 10,3% на органична база и са над пазарните очаквания, подкрепени от по-високите цени на продуктите и силните продажби на шоколадови бонбони с пълнеж на пазарите, съобщава Ройтерс.
Производителят на бонбоните Lindor и опакованите в златисто фолио шоколадови мечета отдаде по-голямата част от ръста на продажбите на увеличение на продажните цени, което е компенсирало по-високите разходи за суровини, особено за ключовата съставка – какаото.
Шоколадовата индустрия се бори с исторически високи цени на какаовото. Фючърсите на какаото в Ню Йорк се повишиха до 46-годишен връх миналата година и се очаква да останат силни през 2024 г.
Lindt заяви, че общите продажби са достигнали 5,20 млрд. шв. франка (6,06 млрд. долара) през 2023 г., което представлява ръст от 4,6%, когато се вземат предвид валутните ефекти. Това леко надвишава средната прогноза на анализаторите за 5,18 млрд. франка, показват данни на LSEG.
Компанията заяви, че обмяната на чуждестранна валута в швейцарски франкове е имала негативен ефект от 4,4% върху продажбите.
През последните 12 месеца швейцарският франк поскъпна с около 8% спрямо щатския долар и с 5% спрямо еврото, засилвайки натиска върху компании като Lindt, които се отчитат във франкове, но получават по-голямата част от приходите си от Северна Америка и други европейски страни.
Lindt заяви, че очаква да отчете марж на оперативната печалба (EBIT) от около 15,5% за 2023 г., когато публикува годишните си резултати на 5 март.
За 2024 г. базираната в Цюрих компания цели органичен ръст на продажбите от 6% до 8% и да увеличи маржа на оперативната си печалба с 20-40 пункта.