IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

По-високите цени са увеличили стабилно продажбите на Lindt за 2023 г.

Обмяната на чуждестранна валута в швейцарски франкове е имала негативен ефект от 4,4% върху продажбите

12:05 | 16.01.24 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Швейцарският производител на шоколадови изделия Lindt & Spruengli във вторник заяви, че продажбите му за 2023 г. са нараснали с 10,3% на органична база и са над пазарните очаквания, подкрепени от по-високите цени на продуктите и силните продажби на шоколадови бонбони с пълнеж на пазарите, съобщава Ройтерс.

Производителят на бонбоните Lindor и опакованите в златисто фолио шоколадови мечета отдаде по-голямата част от ръста на продажбите на увеличение на продажните цени, което е компенсирало по-високите разходи за суровини, особено за ключовата съставка – какаото.

Шоколадовата индустрия се бори с исторически високи цени на какаовото. Фючърсите на какаото в Ню Йорк се повишиха до 46-годишен връх миналата година и се очаква да останат силни през 2024 г.

Lindt заяви, че общите продажби са достигнали 5,20 млрд. шв. франка (6,06 млрд. долара) през 2023 г., което представлява ръст от 4,6%, когато се вземат предвид валутните ефекти. Това леко надвишава средната прогноза на анализаторите за 5,18 млрд. франка, показват данни на LSEG.

Компанията заяви, че обмяната на чуждестранна валута в швейцарски франкове е имала негативен ефект от 4,4% върху продажбите.

През последните 12 месеца швейцарският франк поскъпна с около 8% спрямо щатския долар и с 5% спрямо еврото, засилвайки натиска върху компании като Lindt, които се отчитат във франкове, но получават по-голямата част от приходите си от Северна Америка и други европейски страни.

Lindt заяви, че очаква да отчете марж на оперативната печалба (EBIT) от около 15,5% за 2023 г., когато публикува годишните си резултати на 5 март.

За 2024 г. базираната в Цюрих компания цели органичен ръст на продажбите от 6% до 8% и да увеличи маржа на оперативната си печалба с 20-40 пункта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:05 | 16.01.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още