Производителите от френския регион Шампан са доставили по-малко бутилки с пенливата напитка миналата година – пореден сигнал забавяне на луксозния пазар, съобщава Bloomberg.
Доставките извън страната от френския регион са се свили с 8,2%, заяви в понеделник Comité Champagne, която представлява производителите. В рамките на Франция доставките са спаднали до най-ниското си ниво от почти четири десетилетия, с изключение на 2020 г., която бе изкривена заради пандемичните блокади.
Французите са най-големите потребители на местното пенливо вино, формирайки над 40% от доставките, но инфлацията натежава над бюджетите на домакинствата, посочва Comité Champagne.
Търсенето на марки като Veuve Clicquot, Bollinger, Lanson и други нарасна, когато пандемичните ограничения бяха облекчени, но оттогава насам се завръща към нормалното – тенденция, наблюдавана в индустрията за луксозни стоки като цяло. Консултантската компания Bain изчислява, че секторът вероятно ще се разрасне с до 4% тази година спрямо 8% през 2023 г., което подчертава предизвикателствата, пред които са изправени доставчиците на стоки от висок клас.
Общите доставки са се свили до 299 млн. бутилки миналата година. Производителите компенсират по-малките обеми, като продават по-скъпи марки, особено в чужбина, поддържайки приходите над рекорда от 6 млрд. евро от 2022 г., посочва Comité.
През септември LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton заяви пред Bloomberg , че търсенето на шампанско е намаляло, особено потреблението у дома.
LVMH, която е най-големият производител на шампанско, притежава марки като Moët & Chandon и Dom Pérignon. Подразделението за вина и алкохолни напитки на групата, което притежава и коняка Hennessy, отчете понижение на приходите от 7% на органична база през първите девет месеца на миналата година – единственият отдел със спад през периода.