Walt Disney ще открива първите си атракции по анимацията „Зоотрополис“ в Shanghai Disneyland Resort, докато гигантът в забавленията разширява глобалния си отпечатък при тематичните паркове и се възползва от нарастващото търсене на местни пътувания в Китай, съобщава Bloomberg.
Новата зона, базирана на популярната анимация, ще бъде открита на 20 декември и ще включва емблематични места от филма и тематични ресторанти. Един от козовете на компанията е атракцията Hot Pursuit, при която посетителите се присъединяват към полицай Джуди Хопс и нейния партньор Ник Уайлд в полицейско преследване за намирането на отвлечената поп звезда Газел.
Това е втората голяма зона в тематичен парк, открита скоро след предишната за Disney, след като през ноември отвори врати „Замръзналото кралство“ в Хонконг. Те са част от стремежа да се развие още повече бизнеса с тематични паркове и курорти на компанията. Плановете са разходите за този сегмент да се удвоят до 60 млрд. долара през следващите десет година на фона на големи промени в телевизионната и филмовата индустрия, както и предизвикателства в стрийминг бизнеса.
Това е сигнал и за трайната сила на търсене на вътрешни пътувания в Китай. Изправени пред редица икономически затруднения, много китайци избягват скъпите задгранични пътувания в полза на ваканциите у дома. Експерименталните активности са големият победител от тенденцията и дейности като сърфиране, посещение на тематични паркове и обиколки на селски райони са станали много по-популярни тази година, посочва доставчикът на туристически услуги Ctrip.
Shanghai Disneyland Resort е основен печеливш от ситуацията, особено по време на ключови празнични периоди. По време на пиковия летен туристически сезон някои посетители пристигат още в 5 сутринта, за да се наредят на опашка за влизане, а за някои от най-популярните атракции се чака по повече от три часа.
Тематичният парк на стойност 5,5 млрд. долара отвори врати през 2016 г. Disney притежава 43% от проекта, а останалата част се държи от държавния консорциум Shanghai Shendi Group Co. Редовният еднодневен билет струва 475 юана (67 долара), но достига до 799 юана (113 долара) в определени дни като официални празници.
Представен през 2016 г., „Зоотрополис“ спечели повече от 1 млрд. долара в световен мащаб и е най-касовият вносен анимационен филм в Китай. Disney обяви по-рано тази година, че се работи по продължение.