Богати американци се отказват от резервациите си за пътувания до Париж заради войната в Близкия изток и нейните по-широки последствия.
Продажбите на самолетни билети първа класа за пътувания между Ню Йорк и Париж скочиха с 44% през трите седмици преди 7 октомври, когато „Хамас“ нападна Израел, в сравнение със същия период на 2019 г., последната нормална година преди Covid-19 да наруши моделите на въздушен транспорт.
Този ръст се забавя до 4% през трите седмици, последвали атаките, според ForwardKeys, фирма за анализ на пътувания, цитирана от Bloomberg.
След атаките на „Хамас“ срещу Израел на 7 октомври Франция повиши тревогата си за тероризъм до най-високо ниво. Решението беше отразено от посолството на САЩ, което призова своите граждани да „останат бдителни за обкръжението си“, докато пътуват в страната и да избягват райони, където се провеждат демонстрации.
На 13 октомври учител беше фатално намушкан с нож във Франция – нападение, което президента на страната Еманюел Макрон определя като терористична атака. Летища и забележителности бяха евакуирани след подадени сигнали за бомби.
Франция е най-посещаваната страна в света и нейната столица е основна дестинация за пазаруване, с някои от най-големите магазини на водещи луксозни брандове. Луксозните гиганти LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE и Hermes International са със седалище в Париж.
„Знаем от туроператорите и хотелите от висок клас, че има отменени резервации в европейски столици заради опасения от тероризъм“, коментира партньорът на Bain Клаудия д’Арпицио пред Bloomberg. Д’Арпицио работи с клиенти от луксозната индустрия.
Отказът от резервации не се ограничава до френската столица. Джак Езон, основател на луксозната туристическа агенция Embark Beyond, казва, че компанията му отчита анулиране на 53% от планираните пътувания от САЩ към Европа през следващите два месеца, включително маршрути до Париж, Лондон и Рим. Освен страховете от антисемитски атаки, другите причини са ислямофобията, страхът на американците да не останат в чужбина, ако има война, както и общото усещане, че са изложени на опасност, посочва той.
Мария Елена Роси, маркетинг директор в Италианския национален борд по туризъм, също коментира пред Bloomberg, че войната в Близкия изток е довела до анулирания в италианската хотелиерска индустрия и се е превърнала в източник на безпокойство.
Наблюденията се потвърждават от ексклузивни парижки хотели като Plaza Athénée и Le Meurice, според запознат източник с резервациите на хотелите в града. Представител на колекцията Dorchester, групата зад Plaza Athénée и Le Meurice, е отказал коментар.
Луксозният хотел Le Bristol се е сблъскал с „малка вълна от анулации“, продължила около десет дни след 7 октомври, според Катрин Одул-Бодри, която ръководи продажбите и маркетинга на хотела. Новите резервации обаче ги компенсират и октомври е рекорден за хотела, според нея. Американците са около 35% от клиентите на хотела.