Лускозната група Richemont отчете по-слаба от очакваното печалба в петък, след като собственикът на бранда бижута Cartier заяви, че нарастващите разходи за живот, икономическите препятствия и геополитическото напрежение натежават върху потребителските разходи, съобщава Ройтерс.
Компанията, която притежава няколко бранда луксозни швейцарски часовници като IWC и Vacheron Constantin, е поредната в луксозния сектор, която сигнализира забавяне през последните месеци след края на силните времена от пандемията.
Френският конкурент LVMH миналия месец съобщи за забавяне на търсенето на луксозни стоки в САЩ и Европа, където растящите цени карат потребителите, особено по-младите, да ограничат разходите си.
Ръстът на продажбите при постоянни валутни курсове на Richemont се е забавил от 19% за периода от април до юни до 5% през следващите три месеца.
Като цяло през шестте месеца до края на септември продажбите на Richemont са се увеличили с 6% до 10,22 млрд. евро, което е малко под очакванията на анализаторите за 10,34 млрд. евро.
Компанията отбеляза печалба от 1,51 млрд. евро, което е под прогнозата за 2,17 млрд. долара в консенсусна оценка, посочена от Zuercher Kantonalbank.
„Ръстът се забави през второто тримесечие, тъй като инфлационният натиск, забавящият се икономически растеж и геополитическото напрежение започна да засяга настроението на потребителите, усложнено от силни показатели за сравнение“, каза председателят на Richemotn Йохан Рупрт в изявление.
„Вследствие на това виждаме широкообхватно нормализиране на очакванията за пазарен растеж в индустрията“, добавя той.
През периода от април до септември резултатите на Richemont показват различно представяне за бизнесите с часовници и с бижута.
Макар че бижутата, традиционно по-устойчиви на икономически колебания, продължават да се представят добре с ръст на продажбите при постоянни валутни курсове от 9%, продажбите на часовници са се свили с 4%.
Анализаторите очакват акциите на Richemont, които поскъпват с 8,5% през последните 12 месеца, да реагират негативно на резултатите.
И все пак, въпреки че продажбите и печалбата са под очакванията, представянето на компанията в САЩ и при продажбите на бижута е доста по-добро от очакваното, казва анализаторът на Kepler Cheuvreux Джон Кокс. Той отбелязва, че перспективата за меко кацане и очакванията за подобрение в Китай са „забележително прилични“.