Датският производител на бижута Pandora отчете по-малък от очакваното спад на печалбата за третото тримесечие в сряда заради повече клиенти в магазините и повиши прогнозите си за годишните продажби. Това изпрати цената на акциите на компанията нагоре, съобщава Ройтерс.
Компанията, известна с гривните и висулките си, обяви, че органичните продажби са се увеличили с 11%, надвивайки очакванията за ръст от 6%, и че засега търговията през четвъртото тримесечие е „здравословна“.
Pandora заяви, че сега прогнозира ръст на годишните органични продажби от 5-6% спрямо 2-5% по-рано и че очаква марж на оперативната печалба от около 25%.
Акциите на Pandora, която продава бижутата си в над 100 държави и 6500 магазина, поскъпнаха с 5% до 847 крони.
Оперативната печалба е намаляла до 920 млн. крони (132 млн. долара) спрямо 978 млн. крони година по-рано заради ръст на разходите, но заяви, че това също е над очакванията за 875 млн. крони в анкета на компанията.
Подобрението на сравнимите продажби се дължи на САЩ, тъй като трафикът в региона се е засилил заради инициативи на бранда напоследък. „Това е силно в контекста на като цяло волатилната среда на търговията на дребно“, коментират анализаторите на JPMorgan в бележка.
„Инвестициите ни в бранда привличат повече потребители към магазините ни“, казва главният изпълнителен директор Александър Лачик в изявление.
Достъпната луксозна марка каза, че брутният марж е достигнал рекордните 79%, подкрепен от икономии на разходите и ценови увеличения.
Оперативният марж обаче е намалял заради по-високи цени на суровините и валутни курсове, но групата заяви, че очаква нетното въздействие от тях да стане положително през четвъртото тримесечие.
Групата заяви, че през третото тримесечие е имало неочакван ръст на търсенето на пазарите и колекциите от туристи – модел на летните почивки, който може да не се повтори през съответното тримесечие на следващата година.