Starbucks надмина очакванията за приходите от продажби благодарение на устойчивото търсене на нейните ледени латета, но все пак понижи ключовата си цел за годишния растеж, която Wall Street очакваше да изпълни по-трудно, пише Bloomberg.
Приходите от продажби в обектите на Starbucks, отворени от поне година, са нараснали с 8% през тримесечието, завършило на 1 октомври. Това надмина средната прогноза на анализаторите за увеличение от 6,3%. Причина за това повишение са по-големият брой трансакции и по-големите поръчки, показват новите резултати на компанията. Бизнесът на гиганта в САЩ и Китай се е представил по-добре от очакваното по този показател.
Отчетът съответства на резултатите, представени от няколко други компании за храни и напитки в рамките на настоящия сезон на отчетите. Въпреки че купувачите започват да се отдръпват от скъпите покупки, Chipotle Mexican Grill, PepsiCo, Coca-Cola и други доставчици на по-евтини удоволствия се справят добре, дори на фона на по-високите лихвени проценти и задържащата се инфлация.
И все пак Starbucks заяви, че очаква глобалните и американските ѝ продажби в обектите, отворени от поне година, да нараснат съответно с 5-7% през следващата година, отстъпвайки от по-агресивната прогноза, дадена миналата есен. Свиването на прогнозата вероятно идва като облекчение за инвеститорите, които от самото начало смятаха, че целта е твърде висока, докато притесненията за финансовата стабилност на потребителите в САЩ и бавното икономическо възстановяване на Китай нарастват. Анкетирани от Bloomberg анализатори тази седмица изчислиха, че компанията няма да изпълни предишната си цел.
Starbucks все още се стреми към 10-12% годишен ръст на приходите, макар че сега клони по-скоро към долната част на диапазона. Освен това очаква печалбата ѝ на акция да нарасне с 15-20%. Компанията ще разчита на растежа на новите магазини и на няколко инициативи, целящи подобряване на ефективността, за да постигне целите си.
„Оставаме уверени в инерцията, набрана от целия ни бизнес, както и в глобалния ни капацитет“, коментира главният изпълнителен директор Лаксман Нарасимхан.
Цената на акциите на гиганта се повиши с 12% преди началото на борсовия ден в Ню Йорк. От началото на годината стойността на книжата е спаднала със 7,9% до финала на търговията в сряда. За сравнение2, индексът S&P 500 е записал 10% ръст за същия период.
Тримесечните приходи на Starbucks са достигнали 9,4 млрд. долара, надминавайки прогнозите. Печалбата също е надскочила очакванията, достигайки 1,06 долара на акция.