Френският производител на алкохолни напитки Pernod Ricard в четвъртък заяви, че очаква по-високи продажби тази година въпреки тежко първо тримесечие, обрисувайки положителна картина както за Китай, така и за САЩ. Това повиши цената на акциите на компанията в сутрешната търговия с над 5%, съобщава Ройтерс.
Pernod – вторият по големина производител на алкохолни напитки в света по продажби, вече сигнализира спад на продажбите за първото тримесечие. Те намаляха с 2% като цяло, водени от по 8% спад в САЩ и Китай, които са два критично важни пазара за компанията.
В Китай икономическото забавяне потиска търсенето, а корекциите в инвентара в САЩ и нормализирането на продажбите след ръста им по време на пандемията засягат негативно Pernod.
Производителят на водка Absolut, коняка Martell и шампанското Mumm обаче, заяви, че има положителни прогнози за двете държави за цялата година, както и за два други важни пазара: Индия и търговията на дребно при международните пътувания.
Pernod вижда признаци на подобрение в китайското потребление през септември, като търсенето на коняк се стабилизира, заяви главният финансов директор Хелене дьо Тисо през анализатори. Тя добави, че макар че е твърде рано да се каже дали тази тенденция ще продължи, тя се потвърждава и засега през октомври.
Има и „много ясно увеличение на сватбите и банкетите“, което предвещава добри новини за така важния празник около Китайската нова година през февруари, добави тя.
В САЩ влиянието на инвентара, което засегна представянето на Pernod, ще бъде до голяма степен ограничено до първото тримесечие, каза тя.
Pernod заяви, че е уверена, че може да постигне ръст на продажбите през финансовата си 2024 година, тъй като отслабващият инфлационен натиск и контрол върху разходите също подкрепят маржа.
Компанията обяви продажби за 3,04 млрд. евро за периода юли-септември, намалявайки с 2% на годишна база – малко над очакванията на анализаторите.
„Голямата несигурност е свързана с Китай“, казва анализаторът на Bernstein Тревор Стърлинг по отношение на перспективите на Pernod.
Макар че продажбите на компанията вероятно ще нараснат в сравнение с някои по-слаби тримесечия миналата година, когато Covid-19 все още беше фактор, според него не е ясно до каква степен икономическите фактори, засягащи текущото представяне на Pernod, ще се подобрят.
Акциите на Pernod поскъпнаха с 5,39% в сутрешната търговия.