Третият филм от франчайза с Дензъл Уошингтън „Закрилникът“ се изкачи до върха на боксофис класацията в Северна Америка този уикенд с приходи за 34,5 млн. долара според студийни оценки. До края на понеделник, когато американците отбелязват Деня на труда, Sony очаква общата сума да нарасне до 42 млн. долара, съобщава Associated Press.
Денят на труда сигнализира края на летния филмов сезон за Холивуд, който ще задмине 4 млрд. долара по продажби на билети за пръв път от пандемията насам, до голяма степен благодарение на „Барби“ и „Опенхаймер“, които продължават да бележат рекорди след седем седмици на екран.
Този уикенд „Барби“ на режисьора Грета Геруиг официално се превърна в най-големия филм на 2023 г. с приходи от над 1,36 млрд. долара в световен мащаб, задминавайки „Супер Марио Bros: Филмът“. В същото време „Опенхаймер“ на Кристофър Нолан е събрал над 850 млн. долара на международно ниво, нареждайки се на трето място за годината сред най-печелившите филми.
„Закрилникът 3“ излиза в труден момент за Холивуд, тъй като актьорите водят стачни действия вече седем седмици за справедливи договори с големите развлекателни компании, а киносалоните се подготвят за донякъде тежък есенен сезон в резултат на това.
Макар че липсата на голяма звезда в промоционално турне обикновено се счита за пасив за касовия потенциал на филма, „Закрилникът 3“ може да е рядкото изключение, което би могло да се представи добре без подкрепата на Уошингтън просто защото е разпознаваем франчайз.
Продукцията на филма възлиза на 70 млн. долара. Като цяло критиците му дават положителна оценка (76% в Rotten Tomatoes), а публиката също го оценява високо, давайки му „А“ в CinemaScore. На международно ниво филмът събра 26,1 млн. долара, с което общите приходи от дебюта му достигат 60,6 млн. долара.
На второ място се нареди „Барби“ с 10,6 млн. долара, с което общо в Северна Америка филмът е генерирал 609,5 млн. долара. „Синият бръмбар“ е трети със 7,3 млн. долара и общо 56,6 млн. долара в Северна Америка.
На четвърта позиция е Gran Turismo с 6,6 млн. долара за уикенда, намалявайки приходите си с 62% спрямо дебюта си. Пети остана „Опенхаймер“ с 5,5 млн. долара и общо 310,3 млн. долара за седемте си седмици на екран в Северна Америка.