Компанията за алкохолни напитки Pernod Ricard предупреди, че продажбите ще се свият в Китай и САЩ през първото фискално тримесечие до 30 септември. Новината изпрати цената на акциите ѝ с 4% надолу в четвъртък въпреки по-добрите от очакваното годишни резултати, съобщава Ройтерс.
Собственикът на пенливото вино Mumm и водка Absolut заяви, че бизнес средата остава волатилна, но очаква ръстът на нетните продажби за финансовата 2023/24 година, като отслабващият инфлационен натиск ще помогне на органичния оперативен марж.
Очаква се обаче предизвикателните макроикономически условия да намалят продажбите в Китай през първото тримесечие, заяви групата, добавяйки, че високата база на годишно сравнение ще се смекчи от второто тримесечие.
Очакванията са продажбите в САЩ през първото тримесечие също да намалеят заради силния период на сравнение миналата година, но компанията заяви, че годишните перспективи са положителни.
„Има забавяне на икономиката в Китай и трудности на имотния пазар... виждаме известна предпазливост от продавачите на едро в Китай“, казва председателят и главен изпълнителен директор Александър Рикар за Ройтерс по телефона.
„Фундаментите на Китай обаче остават много стабилни“, добавя Рикар, заявявайки, че е уверен за способността на групата да продължи да прилага ценови увеличения в страната.
На молба за коментар около поведението на потребителите в Китай Рикар казва, че те излизат по-малко.
„Каналите, които страдат най-много, са заведенията“, казва той и добави: „Нощните клубове страдат много, макар че виждаме съживяване на барове с музика на живо“.
Втората по големина група за алкохолни напитки в света след Diageo заяви, че на фона повтарящ се свободен паричен поток от 1,653 млрд. евро, тя предлага на акционерите 14% увеличение на дивидента до 4,70 евро на акция и нова схема за обратно изкупуване на стойност между 500 и 800 млн. евро.
През 12-те месеца до 30 юни печалбата от повтаряща се дейност е достигнала 3,348 млрд. евро, с органичен ръст от 11%, което е над очакванията на анализаторите за ръст от 9,6% и над насоките на компанията за около 10%.
Продажбите са достигнали 12,137 млрд. евро с органичен ръст от 10%, а продажбите само през четвъртото тримесечие са се повишили с 19%, водени от възстановяване на търсенето на коняка Martell в Китай, където Pernod Ricard повиши цените през май.
Като цяло ръстът на продажбите на групата за 2022/23 г. отразява увеличение от 1% на обема и 8% повишение на цените.
Финансовият директор Хелене де Тисо каза пред анализатори, че отслабващият инфлационен натиск за финансовата 2023/24 година означава, че ценовите повишения, целящи да защитят маржовете на групата, могат да бъдат приложени „по-умерено“.
Надграждайки над силното представяне за финансовата 2022/23 година, Pernod Ricard заяви, че „уверено“ потвърждава средносрочните цели за финансовите 2023 до 2025 години, прицелвайки се в горния край на очаквания диапазон от 4-7% ръст на нетните продажби и увеличение от 50-60 базисни пункта на оперативния марж.