Lego залага парите си на увеличаващата се средна класа в Китай, която е най-голямата в света, пренебрегвайки краткосрочните икономически проблеми на азиатската страна, пише Bloomberg.
Най-големият производител на играчки в света ще инвестира в Китай, добавяйки нови магазини и производствени мощности, тъй като вижда потенциал в нарастващата средна класа, която помага на азиатската страна да се превърне в пазар с дългосрочен растеж, твърди главният изпълнителен директор Нилс Б. Кристиансен.
„Може да изглежда странно да се инвестира в Китай, когато пазарът се свива, но все още виждаме много, много голям потенциал“, коментира той в интервю по телефона във връзка с финансовия отчет на датската фирма. Като семейна компания Lego може да се фокусира върху дългосрочни перспективи, категоричен е Кристиансен.
По думите му дори и в краткосрочен план Lego може да постигне растеж в Китай, тъй като има десетки средни по размер градове, където все още не присъства.
Печалбата на Lego за първото полугодие за последните пет години. Графика: Bloomberg
Китайската икономика се забавя, докато инвестициите в жилищни имоти намаляват, перспективите за износ се влошават, а дефлацията дава признаци, че настъпва. Икономисти предвиждат брутният вътрешен продукт да нарасне с 5,1% през 2023 г. спрямо предходната – по-малко от преди, показва последното проучване на Bloomberg.
„Ясно е, че несигурността около китайския пазар на имоти се отразява на потребителите, тъй като те не посещават магазините и не харчат толкова пари, колкото биха обикновено“, коментира изпълнителният директор. „Не знаем колко дълго ще продължи това, но ще изчакаме“.
Днес компанията отчете 1,5% ръст на глобалните си приходи за първите шест месеца на годината до 27,4 млрд. крони (4 млрд. долара). Междувременно нетната печалба е спаднала с 18 на сто през периода до 5,1 млрд. крони, тъй като разходите, които включват инвестициите, са се увеличили с 10%.
Lego очаква броят на магазините в Китай тази година да надхвърли 500, като вероятно ще отваря по близо 100 нови търговски обекта годишно в следващите няколко години, казва Кристиансен. Lego печели пазарен дял на един „свиващ се“ пазар, посочва той, без да разкрива конкретни данни.
Lego има големи възможности за растеж в Азиатско-Тихоокеанския регион. Графика: Bloomberg L.P.
Компанията има възможности за растеж, като се има предвид, че Азиатско-Тихоокеанският регион е най-малкият за Lego по продадени стоки.
„Хората, които се интересуват най-много от нашите продукти и които купуват най-много, са от средната класа“, посочва Кристиансен. „А в Китай средната класа може да се увеличи почти двойно в следващите 5 до 10 години“.