Бразилският козметичен конгломерат Natura & Co обмисля продажбата на The Body Shop, след като линията за грижа за кожата и козметика отчете още едно тримесечие със спад на продажбите, сочат документи до регулаторите, цитирани от CNBC.
Natura & Co, която притежава марките Avon и Natura и е в процес на продажба на своята линия Aesop на L'Oreal, пише в документите, че нейният борд на директорите „наскоро е упълномощил мениджмънта да проучи стратегически алтернативи за The Body Shop“. Тези алтернативи включват „потенциална продажба“ на бизнеса.
„Не може да има гаранция, че този процес ще доведе до сделка. Natura не възнамерява да коментира или да споделя новини по този въпрос, освен ако и докато не реши, че е подходящо или необходимо да коментира в бъдеще“, се казва в документите.
В края на миналата година базираната в Сао Пауло Natura отрече слуховете, че обмисля продажбата на The Body Shop. Година по-късно обаче, тя търси купувач, след като приходите от продажби на марката спаднаха в рамките на няколко тримесечия.
На 15 август компанията обяви резултатите си за второто тримесечие и каза, че приходите от продажби на The Body Shop са се свили с 12% до 800 млн. бразилски реала, или 163,7 млн. долара.
Марката, която продава продукти за кожа, коса и грим, има значителен отпечатък в търговските центрове в САЩ. Тя усеща натиск върху приходите в продължение на много тримесечия.
Директори на компанията са работили за увеличаване на приходите от продажби и за намаляване на разходите на веригата, в опит да тласнат нагоре маржовете.
Търговията на дребно като цяло записва бавни продажби предвид постоянната инфлация и високите лихвени проценти, но секторът за продукти за красота беше рядък лъч светлина. Много козметични компании отчитат устойчив растеж и печалби.
Въпреки това The Body Shop се бори да задържи пазарния си дял и да отговори на очакванията на потребителите, чиито навици се промениха по време на пандемията, заявиха директорите на компанията при обявяването на финансовия отчет през август.
За да се справи със спада на продажбите, компанията се опита да увеличи дигиталните продажби и промени продуктовата си линия, за да се фокусира повече върху предложения за грижа за кожата.