Датската компания за бижута Pandora разширява продажбите си на лабораторно създадени диаманти, добавяйки изкуствените камъни към три колекции и представяйки ги на три нови пазара, съобщава Bloomberg.
Pandora ще започне да продава изкуствените диаманти в Мексико, Бразилия и Австралия по-късно тази година, заяви компанията във вторник, докато в същото време повиши прогнозата си за продажби и представи по-добра от очакваното печалба. Pandora вече продава камъните в САЩ, Великобритания и Канада, а цената им стига до 4450 долара за пръстен с 2-каратов синтетичен диамант.
Компанията се отказа от естествените диаманти през 2021 г. след твърдения за нарушаване на правата на човека в мини и заводи и заради високия им въглероден отпечатък. С начална цена от 290 долара, лабораторно създадените диаманти са значително по-евтини и пасват на фокуса на компанията за достъпни бижута.
Перспективите за растеж също са по-добри. Световният пазар на бижута с изкуствени диаманти на стойност 6,6 млрд. долара ще расте с 8,4% годишно, което е по-бързо от темпа от 5,6% годишен растеж на пазара на естествени диаманти, показва доклад на от 2021 г. на Stats & Research. Въпреки това размерът на пазара на изкуствени камъни все още е съвсем малък.
Търсенето на бижута с изкуствени диаманти е високо, посочва Pandora, която продава повече бижута от която и да е друга компания в света. Макар че лабораторно създадените камъни формират по-малко от 1% от приходите през първото полугодие, това е най-бързо растящият сегмент за Pandora въпреки ограниченото им разпространение.
Текущата колекция може да бъде купена само във Великобритания, САЩ и Канада. Продажбите за първата половина на годината на продуктите са достигнали 66 млн. крони (10 млн. долара).
Във вторник датската компания прогнозира ръст на годишните продажби от 5%.
„Pandora очаква трафикът да намалее след коледния сезон“, казаха от компанията. „Въпреки това основните тенденции в търговията са окуражителни“, посочват още.
Pandora използва възобновяема енергия, за да създава изкуствени диаманти, което води до въглероден отпечатък от едва 1/20 от добива на естествени диаманти в подобен размер. Компанията поставя изкуствените диаманти в бижута, използвайки рециклирано злато и сребро.
Новите колекции ще бъдат налични в 700 магазина в края на месеца на пазари, сред които е и Австралия. Pandora ще започне да продава някои колекции в Мексико и Бразилия през октомври, като пълното пускане на тези пазари ще е в началото на следващата година.
„Имаме големи амбиции за тази категория“, казва главният изпълнителен директор Александър Лацик в изявление.
Естествените диаманти никога не са били голяма част от бизнеса на Pandora. Преди да забрани естествено добити камъни, тя продаваше около 50 хил. диамантени бижута годишно в сравнение с общо около 100 млн. бройки годишно.