IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

DoorDash отчете рекордни поръчки

Апетитът на потребителите за храна за вкъщи се запазва, твърди компанията

17:58 | 03.08.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Американската компания за доставки на храна по домовете DoorDash отчете рекорден брой поръчки през второто тримесечие, показвайки, че растящите цени не успяват да отблъскват потребителите, пише Bloomberg.

Цената на акциите на компанията се повиши с 4% преди началото на борсовия ден в Ню Йорк. Стойността на книжата нарасна с повече от 75% от началото на годината, като завърши сесията в сряда на ниво от 85,98 долара за брой.

През тримесечието клиентите са направили 532 млн. поръчки, чиято брутна стойност се е увеличила с 26% до 16,5 млрд. долара. Увеличението се дължи на основния бизнес с ресторантите и успеха в по-нови категории, като хранителните продукти. Компанията повиши прогнозата за брутната стойност на поръчките си за цялата година, като очаква да е между 64,2 млрд. и 65,2 млрд. долара.

Базираната в Сан Франциско DoorDash се радваше на бума на търсенето по време на пандемията, когато храненето у дома процъфтя, а хората останаха затворени вкъщи заради ограниченията. Делът на компанията на пазара на доставки на храни в САЩ е нараснал до 65% към юни, сочи проучване на Bloomberg Second Measure. Оттогава DoorDash засили популярността си, като започна да доставя не само храна, в опит да открие нови двигатели на растежа.

DoorDash се опита да притъпи въздействието на покачващите се цени на ресторантите, като предложи стимули. Компанията, която започна рекламен бизнес миналата година, използва рекламни и спонсорирани промоции, за да предложи по-добри оферти на клиентите. Освен това привлече повече потребители в приложението си и накара досегашните си клиенти да харчат повече през абонаментната услуга DashPass. За месечна такса потребителите имат достъп до специални оферти и предимства като намалена такса за доставка.

Въпреки че ресторантьорският бизнес е рентабилен, другите звена на компанията все още губят пари. DoorDash, която съкрати около 6% от работната си сила миналата година, заяви, че очаква да бъде „дисциплинирана“ с оперативните разходи в остатъка от годината. Най-голямата компания за доставки на храна в САЩ отчете нетна загуба от 172 млн. долара, водена от по-високите разходи за компенсации, както и от разходите за експанзия отвъд доставките на храна. Приходите са се увеличили с 33% до 2,13 млрд. долара, като надминаха леко очакваните от анализаторите 2,05 млрд. долара.

DoorDash каза, че коригираната ѝ печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация е достигнала 270 млн. долара през последното тримесечие, докато Wall Street очакваше 214,5 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:58 | 03.08.23 г.
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още