Ръстът на печалбата на производителя на алкохолни напитки Anheuser-Busch InBev надмина очакванията на анализаторите, след като спадът в САЩ, предизвикан от маркетинговото фиаско на Bud Light, беше компенсиран от силното представяне на други ключови пазари, пише Bloomberg.
Печалбата се е увеличила с повече от 20% в Бразилия, Китай и Колумбия през второто тримесечие, като е противодействала на спада с 28% в САЩ. Ръстът на глобалните приходи от продажби също изпреварва прогнозите, а компанията запази очакванията си за печалбата за 2023 г. Стойността на книжата на AB InBev се повиши с 5,1% в четвъртък сутринта.
„Смятаме, че резултатите са по-добри от това, от което се опасявахме“ написа анализаторът на Investec Алиша Фори. „Непроменената годишна прогноза също е положително нещо“.
Най-голямата пивоварна в света се забърка в скандал, след като транссексуалният Дилън Мълвейни участва в рекламен видеоклип на Bud Light. Призивите за бойкот от десни консерватори накараха компанията да прекрати отношенията си с инфлуенсъра, който стана обект на онлайн заплахи и реч на омразата. Това пък доведе до негативна реакция на потребителите, които са поддръжници на Мълвейни, което предизвика спад на продадените обеми Bud Light в САЩ, който според някои анализатори може да е постоянен.
Печалбата е нараснала с 5 на сто през второто тримесечие на коригирана база, двойно спрямо очакваното от анализаторите. Компанията е увеличила продажбите на международните си марки Budweiser, Stella Artois и Corona с 18% извън вътрешните им пазари.
Пазарният дял на AB InBev в САЩ се сви през април, но компанията заяви, че е бил стабилен между последната седмица на април и края на юни. Две трети от спада на печалбата в Съединените щати се дължи на свиването на пазарния дял, а останалата – от загуба на производителност, по-големи маркетингови разходи и подкрепа за търговците на едро на фона на кризата, обяви гигантът.
Конкурентите се възползват от проблемите на AB InBev. През юни Constellation Brands отчете приходи, които надминаха очакванията на анализаторите, след като нейният бранд Modelo успя да измести Bud Light като най-продавана бира в САЩ. Тази седмица производителят на Miller Lite – Molson Coors Beverage отчете рекордни приходи от продажби.
Северна Америка е източник на около една трета от печалбата на AB InBev за миналата година, твърди анализаторът на Bloomberg Intelligence Дънкан Фокс.
AB InBev пусна в отпуск маркетинг директорите, замесени в скандала с Bud Light, но също така съкращава няколкостотин работни места в САЩ, писа Wall Street Journal. Компанията утрои медийните си разходи за бранда това лято и спонсорира поредица от кънтри концерти.
Компанията запази прогнозата си, че печалбата вероятно ще нарасне с 4-8%, докато анализаторите очакват 5,2%.
преди 1 година Ехаа, как успяхте да извъртите до неузнаваемост дори това, че сложиха грозен травесстит за реклама на бира и хората се отвратиха и спряха да я купуват. То десни консерватори, реч на омразата, па накрая даже някак излезе че всъщност феновете на траверсата спрели да купуват? Изумително е докъде сме стигнали от един Гьобелс някога. отговор Сигнализирай за неуместен коментар