Heineken понижи прогнозата за печалбата си, след като най-големите ценови увеличения на производителя на бира от повече от десетилетие накараха потребителите да се отдръпнат от нейните брандове, особено на ключовия ѝ пазар Виетнам, пише Bloomberg.
Оперативната печалба е спаднала с 22% на коригирана база през първото полугодие, разкри базираната в Амстердам компания. Обемите бира пък са се свили повече от очакваното, след като цените бяха повишени с близо 13 на сто.
Пивоварите се борят да прехвърлят високите цени на суровините на потребителите, без това да накара последните да се насочат към по-евтини марки. Heineken е първият голям световен производител на бира, който отчита резултатите си за първата половина на годината, а коментарите ѝ могат да предвещаят трудности за конкурентите Anheuser-Busch InBev и Carlsberg.
„Началото на годината беше изцяло свързано с прехвърлянето на инфлацията от нашите производствени разходи“, коментира главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринк. „Ние покачихме цените си. Имаше доста силно икономическо забавяне на ключовия ни пазар Виетнам, който е непропорционално важен за нас“.
Приходите са нараснали по-слабо от очакваното през първото полугодие, а обемите бира са спаднали повече от очакваното. Виетнам и Нигерия формират над половината от спада в потреблението, а търсенето в Северна и Южна Америка е слабо, обяви Heineken. Нидерландската компания е най-големият пивовар във Виетнам, където работи от три десетителия, предлагайки марки като Tiger.
За цялата година Heineken прогнозира стабилен до силен едноцифрен ръст на оперативната печалба. Преди това тя очакваше среден до висок едноцифрен растеж на годишната оперативна печалба. Компанията прогнозира, че ценовата инфлация ще се забави през следващата година, което отслаби натиска за повишаване на цените.
Heineken увеличи обезценката на руския си бизнес до 201 млн. евро, като отписа цялата му стойност. Компанията каза, че все още работи по продажбата на звеното.
По думите на Ван ден Бринк излизането от Русия е изключително предизвикателно, що се касае до продажбата. „Искаме да го направим по правилния начин, да намерим походящ купувач“, коментира той.
Heineken прогнозира, че цените ще се нормализират, а обемите ще намалеят с нисък едноцифрен процент през второто полугодие. Компанията разчита, че ще успее да се върне към растеж на печалбата през периода.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
преди 2 години До: Един Българин просто и те се опитаха да издоят момента с "инфлацията" за по голяма печалба.... и на старите цени печелеха доволно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Да си оптимизират разходите. Намялаха цените на горивата и не само. Някои производители намират начин да продават любимите ни марки бира без увеличение от миналата и поминалата година у нас. Не се усеща разлика в качеството. Нещо повече на мен заплатата ми не е мръднала и не толерирам инфлация. Който иска да вдига цените е наормално да има спад в продажбите и печалбата. Има алтернативи, включително и други продукти. Бирата не е "задължително" питие. Имаше кашкавал по 40 и олио по 6лв. Вече няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар