Американската компания за играчки Mattel залага на боксофис успеха на филма „Барби“, който да подкрепи продажбите на едноименната кукла през втората половина на годината, заяви главният изпълнителен директор на компанията Инон Крайц. Компанията отчете силно представяне през юли след генерирания около филма шум, предава Ройтерс.
Базираният в Калифорния производител отчете и изненадваща печалба през второто тримесечие, а продажбите му задминаха пазарните очаквания.
„Виждаме подобряващи се тенденции, като точките на продажба на Barbie от началото на месеца през юли имат положителни резултати“, каза Крайц в разговор с анализатори, добавяйки, че гамата на Mattel от свързани с филма играчки и продукти ще бъде разширена през втората половина на годината на фона на силно търсене.
Лентата „Барби“ направи рекорден дебют в кината през уикенда с продажби от билети в САЩ и Канада за 162 млн. долара.
„Макар че блокбъстърът „Барби“ не се случи през второто тримесечие на Mattel, превземането му на поп културата показва огромния потенциал, който неговата интелектуална собственост има“, коментира анализаторът от Insider Intelligence Джеръми Голдман.
Очаква се Mattel да пусне филм от франчайза Disney Princess по-късно тази година и още един в началото на 2024 г., а филм от франчайза Hot Wheels ще излезе през 2025 г. Крайц заяви, че успехът на „Барби“ ще „послужи като еталон“ за сътрудничествата по друга интелектуална собственост на Mattel.
Акциите на компанията обаче поевтиняха с 1,8% в следпазарната търговия, след като Крайц заяви, че потребителите се въздържат от покупки, очаквайки по-високи разходи през коледните празници.
Коригираната печалба на компанията за тримесечието до 30 юни възлиза на 10 цента на акция спрямо средната оценка на анализаторите за 2 цента на акция, показват данни на Refinitiv.
Компанията отбеляза загуба на акция през миналото тримесечие, съпътствана от по-широко забавяне на индустрията за играчки и продължаващи корекции на инвентара от търговците след тежкия празничен сезон на 2022 г.
Световните брутни плащания на Mattel през второто тримесечие – сумата, фактурирана към клиентите – за сегмента на Barbie са спаднали с 6% през тримесечието, изоставайки от бранда Hot Wheels, където ръстът е от 10%.
Нетните продажби са се свили с 13% до 1,09 млрд. долара при постоянни валутни курсове, но все пак са над очакванията на анализаторите за 1 млрд. долара.
Mattel запази и прогнозите си за годишните продажби и коригираната печалба.
По-рано през деня главният оперативен директор на Mattel Ричард Диксън, който помогна да се съживи брандът Barbie, бе избран за главен изпълнителен директор на производителя на дрехи Gap. Той ще напусне Mattel на 3 август.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Розенбърг от Blackrock: Пазарите реагираха на данните за безработицата
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Скандал на "Мис Вселена": отнеха титлата заради расизъм
Изумителен руски вратар спаси 4 дузпи и донесе титла на ПСЖ
Жертви и ранени в Ростов след украински удар по танкер
7 ритуала за съживяване на любовта
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?