Компанията за луксозни стоки Richemont отчете по-високи продажби за първото тримесечие, след като възстановяването на бизнеса в Китай е компенсирало спада в Северна и Южна Америка, съобщава Bloomberg.
Продажбите са нараснали с 19% при постоянни валутни курсове до 5,3 млрд. евро, заяви собственикът на Cartier в понеделник, което съответства на очакванията на анализаторите. Приходите са се увеличили с 40% в Азиатско-Тихоокеанския регион и неочаквано са се свили с 2% в Северна и Южна Америка.
Индустрията за луксозни стоки зависи от възстановяването на Китай, за да се противопостави на забавянето в САЩ, което според председателя Йохан Рупърт може да се превърне и в спад. Миналата седмица Burberry Group отчете понижение на приходите от Северна и Южна Америка, тъй като долният край на луксозния пазар в САЩ е отслабнал.
Отчетът на Richemont подчертава известна слабост в търсенето в САЩ и на луксозни часовници, макар че продажбите на бижутата под марките Cartier и Van Cleef & Arpels остават силни. Швейцарската компания заяви, че продажбите ѝ на бижута са нараснали с 24%, което съвпада с очакванията на анализаторите. Подразделението ѝ за часовници отчита ръст на продажбите от 10% при постоянно валутни курсове, което е малко под прогнозите.
Конкурентният производител на Omega – Swatch, отчете по-силни от очакваното резултати за първото полугодие миналата седмица.
Richemont заяви, че ръстът от 11% на продажбите в Европа се дължи основно на устойчивите местни разходи, както и на туристите от САЩ, Близкия изток и Китай.
Компанията е в силна позиция да спечели още пазарен дял, коментира Жан-Филип Берчи, анализатор във Vontobel. “Отрицателният растеж в Северна и Южна Америка вероятно ще смечки някои от пазарните очаквания“.