IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Империята на Мики Маус линее 

Disney прогнозира по-голяма загуба от стрийминга в навечерието на 100-годишния си юбилей 

11:19 | 11.05.23 г. 2
Автор - снимка
Създател
Снимка:  EPA/CHRISTOPHE PETIT TESSON  MARNE
Снимка: EPA/CHRISTOPHE PETIT TESSON MARNE

2. Натиск от страна на инвеститори активисти

Това поражда безпокойство, но според наблюдатели Disney иска да намали натиска от страна на инвеститорите активисти. През есента мениджърът на хедж фонд Нелсън Пелц купи акции на Disney. Той е известен с това, че разтърсва сериозно компаниите, в които участва. Той разкритикува „унищожаването на стойността" на Disney.

Групата успя да попречи на Пелц да влезе в борда на директорите, но той предупреди ръководството на Disney, че ще продължи да го наблюдава. А в лицето на Дан Льоб от хедж фонда Third Point друг известен представител на активистите е закупил дялове в компанията - и я поставя под натиск.

3. Трудна битка за короната на стрийминга

Със силни марки като Marvel и Star Wars стрийминг услугата Disney+ се превърна в най-яростния конкурент на лидера в индустрията Netflix. Но растежът ѝ е на висока цена - от стартирането си през 2019 г. подразделението е натрупало загуба от около 10 млрд. долара.

Списъкът с конкуренти става все по-дълъг, производствените разходи за филми и сериали са огромни, а готовността на потребителите да плащат остава ниска в условията на инфлация. По този начин повишаването на цените доведе и до това, че през последното тримесечие Disney+ отново загуби потребители. Disney+ има 157,8 милиона абонати, а Netflix - 232,5 милиона. Втората стрийминг услуга на Disney - Hulu - достигна 48,2 млн. абонати. Стрийминг бизнесът на Disney не се представя много добре. Снимка: Bloomberg  Стрийминг бизнесът на Disney не се представя много добре. Снимка: Bloomberg

Съвсем наскоро Айгър призна, че в индустрията е имало „глобална надпревара във въоръжаването" за привличане на висок брой потребители. Disney е била „твърде агресивна" при привличането на нови клиенти с ценови промоции.

Битката на концерна за короната на стрийминга създава допълнителни проблеми: този фокус означава, че Disney достига до по-малко хора чрез други канали като телевизия или кино, които са важни за изграждането на марката, особено сред семействата, казва Франсоа Годар, анализатор в базираната в Лондон консултантска компания Enders Analysis.

„Disney не само трябва да направи стрийминг услугата си печеливша, но и да обърне внимание на емблематичното си съдържание, за да захранва тематичните паркове и мърчандайзинга например“, допълва той.

Последна актуализация: 11:19 | 11.05.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

2
rate up comment 4 rate down comment 20
khao
преди 1 година
а преди 5 дена имаше статия как са каширали яко от междузвездни .... журналистика, как ви дойде, само да има нещо за да мое да се караме по форумите под статиите които никой не чете, щото не стават за чеппп!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 15 rate down comment 5
0pk
преди 1 година
Ако черната русалка беше и трансгендър, сигурно нямаше да имат чак такива проблеми... :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още