Гигантът в доставките на храна Delivery Hero не успя да изпълни прогнозите на анализаторите за това колко ще похарчат клиентите в платформата през първото тримесечие, след като влиянието на отварянето на част от икономиките в Азия след Covid-19 натежа на резултатите му, пише Bloomberg.
Брутната стойност на стоките на базираната в Берлин компания е нараснала с 1,5% спрямо година по-рано до 11,2 млрд евро в рамките на първото тримесечие. За сравнение средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, беше за 11,96 млрд. евро.
Конкурентите на Delivery Hero – Just Eat Takeaway.com и Deliveroo, по-рано отчетоха спад на поръчките за последното тримесечие, след като високата инфлация накара клиентите да намалят поръчките на храна за вкъщи.
Междувременно индустрията се бори да покаже на инвеститорите, че може да бъде печеливша, след като преживя бум по време на пандемията.
Delivery Hero записа 7% спад на брутната стойност на стоките в Азия през тримесечието, а като причина за това посочва повторното отваряне на икономиките в части от региона, включително в Южна Корея, след продължителните блокади, наложени заради Covid-19.
Компанията актуализира прогнозата си за 2023 г., след като не успя да направи това с резултатите си за четвъртото тримесечие. Тя очаква, че брутната стойност на стоките ѝ ще нарасне с между 5 и 7 процента при постоянни валути.
Цената на акциите на Delivery Hero е спаднала с 27% от началото на годината до сряда.