Ръстът на приходите от продажби на Nestle неочаквано се е ускорил, воден от храните за домашни любимци Purina и Friskies, след като компанията повиши цените с двуцифрен процент на повечето си пазари, за да се справи с ускоряващата се инфлация, пише Bloomberg.
Приходите от продажби са се увеличили с 9,3% на органична база през първото тримесечие, или с 2 процентни пункта повече от очакваното от анализаторите. Новината доведе до 1,8% ръст на цената на акциите на гиганта в Цюрих.
По-голямата част от повишението е дошла от увеличението с 10 и повече процента на цените на продуктите на Nestle в повечето части на света. Главното изключение е Китай, където цените са повишени с едва 3,9%. Продадените обеми обаче са се свили с 0,5 на сто.
Други гиганти в производството на потребителски стоки – Procter & Gamble и Coca-Cola, също наскоро отчетоха добър ръст на приходите от продажби.
Силният старт на годината на Nestle „трябва да намали притесненията на пазара относно еластичността на търсенето и спада в търговията“, коментира Гийом Делмас, анализатор в UBS Group.
Приходите на Nestle от продукти за грижа за домашни любимци са нараснали с 16%. Следващи по ръст са категориите със сладки изделия и кафе.
Известна слабост
Въпреки много силните резултати, някои звена показват слабост. Продажбите на Nespresso и бизнеса с витамини, добавки и минерали са спаднали. Ограниченията на капацитета са натежали на марката вода Perrier.
Цените нараснаха с 9,8%, забавяйки се леко след пика си през четвъртото тримесечие. Анализаторът на Barclays Уорън Акърман твърди, че ограниченият спад на обемите е обнадеждаващ след по-слабото представяне през четвъртото тримесечие, като повечето подразделения показват напредък.
Ръстът, който надмина очакванията, е регистриран на фона на сериозни промени в портфолиото, които се очакваше да натежат на краткосрочния растеж на приходите. Nestle се раздели с неефективните си продуктови линии, за да подобри рентабилността си в дългосрочен план.