Веригата за бързо хранене Subway отчете двуцифрен ръст за първото тримесечие на приходите от продажби в обектите ѝ, отворени от поне година, показвайки, че продължава с преобръщането на бизнеса си, докато си търси купувач, пише CNBC.
През февруари Subway потвърди, че е наела JPMorgan да я консултира за потенциална продажба. Според Wall Street Journal компанията търси оценка от поне 10 млрд. долара, а търгът се насочва към втория си кръг. Главният изпълнителен директор на Subway Джон Чидси коментира пред Restaurant Business Online, че сделката се очаква да бъде завършена до края на май или началото на юни.
Подобреното представяне на компанията може да ѝ помогне да постигне тази оценка. Subway заяви, че има ръст на трафика през първото тримесечие, макар че ценовите увеличения и сравненията със същия период на миналата година, когато имаше огнища на омикрон варианта на Covid-19, също са помогнали за по-добрите резултати.
Глобалните приходи от продажби в обекти на Subway, отворени поне от година, са нараснали с 12,1%, а дигиталните приходи от продажби – с 11,4 на сто. В Северна Америка приходите от продажби са скочили с 11,7%, а дигиталните приходи от продажби – с 21,2%.
Компанията не е задължена да разкрива финансовите си резултати, защото е частна. Въпреки това тя започна периодично да дава информация за приходите си от продажби, докато се опитва да се върне към успеха.
Под ръководството на Чидси стратегията на Subway включва промени в менюто, обновяване на технологиите и мобилното приложение, както и подобряване на рентабилността. Изпълнителният директор също така е отговорен за това да накара семействата на основателите на компанията да обмислят продажбата, пише Restaurant Business Online.
Фондацията на съоснователя на Subway Питър Бък, който почина през ноември 2021 г., обяви по-рано тази година, че той е оставил своите 50% собственост на организацията. Семейството на съоснователя Фред ДеЛука, който почина шест години по-рано, притежава другата половина от компанията.
Subway има над 37 хил. локации в повече от 100 държави. По-голямата част от тези ресторанти са в САЩ, въпреки че местният ѝ отпечатък се сви значително през последното десетилетие. Веригата беше засегната още повече от прочутия процес с бившия говорител Джаред Фогъл и смъртта на ДеЛука, които се случиха през 2015 г.